A Fire & Frost ésa TinyBuild jelenleg csak PC-re tervezi a játékot, de látván a koncepciót és az elképzelést, később valószínűleg konzolokra is el fog jutni.
Ez egy olyan világ, ahol minden sarkon veszély leselkedik ránk, de ahol a kíváncsiság és a bátorság mindig jutalom. Ez egy magával ragadó külső nézetes, nyílt világú RPG, amelyet egy szenvedélyes csapat készített, amely nagyra értékeli a klasszikus, régimódi RPG-k és a modern dizájn lényegét. Fedezzük fel egy egykor virágzó sziget földjeit, csiszoljuk harci képességeidet, és éljünk túl a Hét Királyság könyörtelen birodalmában. Az Of Ash and Steel világa tele van rejtett kincsekkel, víz alatti barlangokkal, mellékküldetésekkel és bossokkal, valamint értékes zsákmánnyal. Ezek némelyikét kincses térkép segítségével, míg másokat puszta szerencsével találhatjuk meg. A játékban nincs jelölőrendszer, és a küldetések sem vezetnek kézen fogva. Fedezzük fel újra a felfedezés örömét, és hagyjuk, hogy a kíváncsiság vezessen; a világ gazdag jutalmat ígér azoknak, akik fel merik fedezni titkait.
Építsük karaktereidet kedvedre a három különböző képességág segítségével (túlélés, kézművesség és háború). Osszuk el karakterünk tulajdonságpontjait és oldjunk fel passzív bónuszokat a világ felfedezésével. A szociális rendszer még érezhetőbbé teszi a fejlődést: ahogy a hős képességei nőnek, a körülötte lévő világ másképp reagál. Ha a játék elején még szemétként kezeltek, a játék végére a karakterek szó szerint meghajolhatnak előttünk. Az Of Ash and Steel a low-fantasy kegyetlen középkori világban játszódik. Vállaljuk az utat az elhagyott alvilági emberből a szerencselovagok marsalljává, válasszuk meg, hová tartozunk és kössünk szövetségeket, hogy megtudjuk, kik is vagyunk valójában.
Az Of Ash and Steel harci rendszere lehetővé teszi a játékosok számára, hogy három különböző harci pozíciót használjanak, egyedi harci stílusokkal a különböző fegyverekhez. Az Of Ash and Steelben meg kell tanulnunk, hogyan válhatunk hőssé. Tanuljunk meg kiállni magunkért a támadásaink időzítésével, a környezet használatával és az aktív képességekkel. A háborús ágazatba fektetéssel a támadások pontosabbak és erősebbek lesznek, és több trükköt tanulhatunk (képesek leszünk például palackokat dobálni a földről, hogy elkábítsuk ellenfeleinket). A játékosokat arra ösztönzik, hogy lassítsanak, és teljesen átvegyék a körülöttük lévő világot. A részletgazdag környezet dinamikus napszakváltással, változó időjárással és olyan természeti elemekkel elevenedik meg mint a fákat ringató szél. A környezeti hangok (a levelek lágy zizegésétől a távoli madárcsicsergési)- fokozzák az elmélyülést, míg az NPC-k a saját napi rutinjukat követik, tovább fokozva az élő, lélegző világ érzetét. Az eredmény egy olyan élmény, amely megnyugtató, nyugodt légkörbe burkolja a játékosokat, és arra invitálja őket, hogy a saját tempójukban elidőzzenek és felfedezzék a világot.
Az Of Ash and Steel a hardcore RPG-rajongóktól az alkalmi játékosokig mindenki számára megfelelő játék. A klasszikus old-school RPG-k ihlették, és ötvözi a modern játék kényelmét, miközben tiszteleg a legendás klasszikus szerepjátékok előtt. Nincsenek küldetésjelzők vagy ellenséges automatikus szintlépések, de van modern kezelőfelület, környezetjelzők, oktatóanyagok és még sok minden más.
Az Of Ash and Steel 2025-ben fog megjelenni PC-re (Steam).
Forrás: Gematsu