TECH HÍREK – A „reklámapokalipszis” után a Twitch újabb problémával néz szembe: Elon Musk panaszt nyújtott be ellene. Az üzletember az X nevében perelte be az Amazon platformját, amelyet azzal vádol, hogy reklámbojkottot szervezett.
A Twitch számára továbbra is rossz hírek érkeznek, ami manapság szinte állandóvá vált. Az Amazon tulajdonában lévő platform új problémával találta szemben magát, ezúttal Elon Muskkal. Az X tulajdonosa a Twitch-et is hozzáadta azokhoz a cégekhez, amelyeket azzal vádol, hogy bojkottálták hirdetéseit. Egy olyan időszakban, amikor a Twitch állítólag reklámozói 70%-át elveszítette, ez a panasz a lehető legrosszabbkor érkezett.
Elon Musk kontra Twitch
A helyzet megértéséhez vissza kell mennünk idén augusztusig, amikor Elon Musk panaszt nyújtott be egy sor cég ellen azzal a váddal, hogy visszatartották a hirdetéseket. A panasz az X nevében a Global Alliance for Responsible Media (GARM) ellen született, arra hivatkozva, hogy a szervezet megpróbálta bojkottálni a közösségi hálózatot. Akkoriban a Twitch még nem szerepelt a panaszban, de november 18-tól ez megváltozott.
Bár az ügy jogi folyamata miatt számos részlet titkos, az állítások szerint ezek a cégek arra próbálták rávenni bizonyos márkákat, hogy ne fektessenek be az X-be, korábban Twitterbe.
Messze a találgatásoktól, igaz, hogy a panasz egy olyan időszakban érkezett, amikor az Amazon platformja éppen egy „reklámapokalipszis” közepén van, amelynek során a márkák úgy döntöttek, hogy visszavonják szponzorációikat, mivel a streamerek egyre többször beszélnek politikai témákról. Asmongold az egyik streamer, akit sokan a problémák okának tartanak ellentmondásos véleményei miatt, bár ez nem csak egyetlen alkotó felelőssége. Ráadásul támogatta Musk lépéseit, kijelentve, hogy „ameddig csak tud, menjen el”. Élőben elmondta: „Tudom, hogy sokan utálják Elont, de remélem, hogy a cégek kartellként való kollektív fellépésének legnagyobb gonoszsága már nyilvánvaló. Az antitröszt-törvények okkal léteznek.”
A Twitch ezzel szemben nem kommentálta az eseményeket. Amit viszont megpróbált, az a hirdetőkkel kapcsolatos problémák megoldása. Ennek következményeként a platform egy új kategóriát nyitott, amely azonban nem megoldotta, hanem inkább tovább súlyosbította a helyzetet. Az Egyesült Államokban zajló választások kapcsán bevezetett változások miatt több streamer is elvesztette bevételeit, különösen, ha címkékben olyan országok szerepeltek, mint Irán vagy Venezuela.
Forrás: 3djuegos