Az idei Call of Duty még annak ellenére is meg tudta tolni az amerikai fogyasztást, hogy az az Xbox Game Pass kínálatában is ott volt már az első naptól kezdve.
Nem meglepő, hogy a Call of Duty: Black Ops 6 javított a piac eredményein, hiszen ez az egyik legnépszerűbb és legtöbbet eladott franchise új epizódjáról van szó. Ennek eredményeképp októberben az amerikai fogyasztás belelendült a Circana adatai alapján. Összességében 10%-os plusszal zárt 2024 októbere az egy évvel korábbihoz képest (4,7 milliárd dolláros összegre fellépve ezzel). A Microsoft alá tartozó Activision a The Washington Postnak megerősítette, hogy a Black Ops 6 eredményeivel a Call of Duty franchise összeladásai átlépték az 500 milliót, így abszolút bestsellernek lehet nevezni azt.
A hardveres eladások nagyot zuhantak, ugyanis a 249 millió dolláros összeg 23%-kal kisebb a tavaly októberi eredményhez képest. A tartalmi fogyasztás 12%-kal 4,23 milliárdra nőtt. A Call of Duty: Black Ops 6 rögtön a ranglista élén zárt, és ezzel a 2024-es összeladásokat figyelembe véve is már a harmadik helyen áll. Az előfizetésekre szánt pénz mértéke is nőtt, amiben az idei CoD-nak is egyértelműen szerepe van, ugyanis a Circana szerint a nem mobilos előfizetések mértéke 16%-kal nőtt 2023 októberével összevetve. Az Xbox is megerősítette ezt, ugyanis emiatt a játék miatt október végén eddig nem látott Game Pass-előfizetési adatokat ért el a Microsoft.
A konzolos tartalmak járultak a leginkább hozzá a növekedéshez, mert ennek mértéke 27%-kal nőtt az egy évvel korábbiakhoz képest, és ezt főleg a digitális játékértékesítések tolták meg, ismét a Call of Duty: Black Ops 6 miatt. A Circanától Mat Piscatella elárulta, hogy a PlayStation konzolok a játék konzolos eladásaiból származó pénznek a 82%-át tették ki októberben. Az első két hét alatt 23%-kal több pénzt termelt a Black Ops 6 mint tavaly a Modern Warfare 3.
A további játékok, amelyek sikeresek voltak októberben: Dragon Ball: Sparking! Zero, Silent Hill 2 Remake, Metaphor: ReFantazio.
Forrás: WCCFTech