Hiába jelent meg tavaly a Larian Studios játéka (igaz, előtte korai hozzáférésben volt…), ez a tény mintha nem zavarná a közönséget!
A Baldur’s Gate 3 magával ragadta a világot, ami nem nagy meglepetés, ugyanis tartalmas és testreszabható lett, karaktereit pedig nagyon kedvelik (vagy utálják) a közönség tagjai. A románc is megvalósítható a CRPG-ben, és rajtunk áll lényegében, hogy mit és mikor teszünk, így minden végigjátszás merőben eltérő lehet a többitől. De ez egy egyjátékos RPG, és eziránt az érdeklődés általában viszonylag gyorsan ki szokott fulladni… de ez mintha nem érdekelné a Baldur’s Gate 3-at, ugyanis továbbra is erős és konzisztens játékostábora van!
De ez nem azt jelenti, hogy idén kevesebb játékosa lenne mint tavaly, pedig ez lenne a teljesen logikus forgatókönyv. A Larian játéka ezzel szemben elérte, hogy tavalyhoz képest még több játékosa lett! Michael Douse, a Larian kiadásért felelős igazgatója elárulta, hogy a napi egyidejű játékosszám-csúcs 3%-kal nagyobb lett 2023-hoz képest, a napi átlag 20%-kal nőtt, és a Steam Decken játszó napi átlag pedig kirobbanó mértékben, 60%-kal (!) ugrott meg. A nagy siker mögött több dolog áll: például az, hogy a közösség kiváló törődést kap a stúdiótól, ami folyton patchelte a játékot, amikor erre szükség volt, a fő bajtársaink új befejezéseket kaptak, és a hivatalos modtámogatás is segített ennek elnrésében.
Douse is mondta, hogy főképp a modok miatt játszanak sokan a Baldur’s Gate 3-mal, és ezek először csak PC-n voltak elérhetőek, a Larian nem támogatta ezeket, és több lépést kellett megtenni, hogy azok működjenek (és a hiba esetében újra kellett volna telepíteni azt), de most egy hivatalos modkezelővel könnyedén moddolhatóvá vált a játék, és a modok eltávolítása is pofonegyszerűvé vált. A modkezelő a konzolokon is megy már!
Úgyhogy ez is megmutatja, hogy ha egy játékot egy stúdió szenvedéllyel fejleszt, annak megvan az eredménye.
Forrás: WCCFTech