„Bevallom, szeretem az Xboxot” – mondta a Final Fantasy VII Remake atyja, aki egyértelműen kijelentette, hogy semmi baja a Microsofttal. Hamaguchi szerint az Xbox nem jelent problémát, és azt szeretné, ha minden szerepjátéka platformfüggetlenül lenne elérhető.
A Square Enix nemrégiben indított stratégiai váltása, amely a multiplatform megjelenésekre helyezi a hangsúlyt, jelenleg az iparág egyik legnagyobb beszédtémája. Ez az új irány, amely a vállalat vezetőjének és Phil Spencer együttműködésével társul, azt vetíti előre, hogy több Square Enix-játék jelenhet meg az amerikai konzolon. Azonban egy széria különösen nagy figyelmet kap: a Final Fantasy.
Jelenleg sem a hetedik rész remake-jei, sem a Final Fantasy XVI nem érhetők el Xboxon, de nem azért, mert a japán fejlesztőknek bármi bajuk lenne a Microsofttal.
Egy nemrégiben a GamesRadar-nak adott interjújában Naoki Hamaguchi, a Final Fantasy VII Remake rendezője kifejezte azon vágyát, hogy a hetedik rész remake-jei minél több játékoshoz eljuthassanak. Ezzel megerősítette a vállalat azon törekvését, hogy a jövőben platformfüggetlenebb stratégiát kövessenek. Az olyan közelmúltbeli megjelenések sikere, mint a Final Fantasy XIV és a Final Fantasy Pixel Remaster Xboxon, azt mutatja, hogy a franchise új elköteleződést vállalt a különböző ökoszisztémák bővítése iránt.
„Úgy gondolom, hogy az iparág egy sokkal diverzifikáltabb platformkörnyezet felé halad,” mondta Hamaguchi, hozzátéve, hogy ez a stratégia nem korlátozódik csak a Final Fantasy-ra. Kiemelte, hogy a játékosok számára több hozzáférési pont biztosítása kulcsfontosságú a Square Enix jelenlegi terveiben. „Van Xboxom. Szerintem nagyszerű platform. Bevallom, szeretem az Xboxot,” vallotta be, megmutatva személyes szimpátiáját a Microsoft konzolja iránt.
Az Xbox egyre több japán játékot hódít meg
Az Xbox az utóbbi időben sikeresen vonzott be olyan franchise-okat, amelyek korábban elkerülték az ökoszisztémáját, mint például a Yakuza, a Persona és a Genshin Impact. Azonban még mindig vannak hiányzók, például a már említett Final Fantasy XVI, vagy olyan nagy címek, mint a 2024-re tervezett Black Myth Wukong.
E kihívások ellenére úgy tűnik, hogy a Microsoft stratégiája kezd kifizetődni, amit az olyan sikerek is bizonyítanak, mint a STALKER 2 és a Death Stranding megjelenése az Xbox katalógusában, ami megtörte a korábbi PlayStation-exkluzivitást.
A játékpiac egyre versenyképesebb, és a platformfüggetlen játékok iránti érdeklődés nemcsak a fejlesztők számára vált szükségessé, hanem a játékosok elvárásává is. Ha a Square Enix megvalósítja azon terveit, hogy a Final Fantasy VII Remake Xboxra is megjelenjen, az fontos mérföldkő lehet az ikonikus franchise és a Microsoft kapcsolatában, miközben tovább erősíti azt a trendet, hogy a jövőben kevésbé korlátozzák az exkluzív megjelenések.
Forrás: 3djuegos