A PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) felskálázó az egyik fontosabb eleme a Sony félgenerációs konzoljának.
A PSSR felskálázó még mindig lemaradásban van az Nvidia DLSS-hez, illetve az AMD FSR 2-höz (nem a 3-hoz!) képest, és nem is hoztuk még szóba az Intel XeSS-t, amelyről tegnap írtuk, hogy mennyi játék támogatja azt, és valószínűleg az újgenerációs Arc kártyák és GPU-architektúra jóvoltából még inkább be fog indulni iránt az érdeklődés. De térjünk visza a PSSR-re: az első verzió belőle jó, de nem minden esetben kiváló!
A Digital Foundry új videója arra tér ki, hogy a The Last of Us első részének remake-je, majd a második résznek a remastere mennyire jó teljesítményt mutat fel a PlayStation 5 Pro-n a PSSR-nek köszönhetően. Össze is hasonlítják a mesterséges intelligencia által meghajtott felskálázót az Nvidia és az AMD megoldásával. A PC portot hasonló grafikai beállításokon futtatták, de a képélesítést az AMD FSR 2-n és az Nvidia DLSS-en is a legalacsonyabb értékre állították, ugyanis a PSSR mintha nem használna post-process élesítést a Sony konzolján.
Mozgás közben a PSSR le tudja hagyni az AMD FSR 2-t, ugyanis az FSR 2 a részletesebb geometriát és a növényzetet jobban elsimítja. A PSSR képében kissé zaj is van, míg az FSR-ben nincs, úgyhogy a két felskálázó lényegében fej-fej mellett van mind a két The Last of Us játékban, ám az FSR 2 élesebb, stabilabb képet nyújt, ha állóképet nézünk. Az Nvidia felskálázója viszont sokkal jobbat mutatfel a Sony-éval szemben a legtöbb forgatókönyvben. Szinte hibátlan állóképp, és nagyon kifinomult mozgás közben még a Performance mód alatt is. Eközben a PSSR a DLSS-hez képest jobb részletességet mutat fel mozgás közben, úgyhogy emiatt nagy potenciál rejlik a Sony technológiájában.
Ezért nem véletlen, hogy ha elsőre ennyire jó eredményt mutat fel a PSSR, akkor a későbiekben ez még sokat javulhat.
Forrás: WCCFTech