A játék karakterosztály-rendszere, illetve ahogy a loot meg van tervezve, nem fogja lehetővé tenni, hogy milliárdos sebzéseket láthassunk a Grinding Gear Games játékában.
A 2013-ban megjelent Path of Exile folytatása úton van. Viszont az akció-RPG-k összetettek, ám ez a játékosokat nem érinti: ők hatalmat szeretnének még akkor is, ha az talán túlzottan könnyűvé teszi a játékot. Ebbe a hibába esett a Diablo IV is, amelynek a kiegészítője, a Vessel of Hatred arra kényszerült, hogy az addig látott hatalmas sebzési számokat visszavágja. (A Final Fantasy XVI sem sokkal jobb: Clive-nak van 4-5 ezer HP-ja, a bossoknak meg akár többmilliárd…)
Jonathan Rogers, a Path of Exile 2 rendezője poénosan a Diablo IV-re utalt a lent látható videóban: szerinte nem lesz hasonló probléma a PoE második részében: „Nézd, a Path of Exile nyilvánvalóan elég őrült volt, de ugyanakkor volt egy csomó évünk – nagyon sok év -, amikor a dolgok nem voltak ilyenek. A mi számaink nem skálázódnak olyan gyorsan mint néhány játéké, és nem mennek olyan exponenciálisan, ami azt jelenti, hogy nem kell aggódnunk a trilliónyi sebzés vagy bármi ilyesmi miatt. Nem hiszem, hogy valaha is számokat kell majd lenyomnunk, vagy bármi ilyesmi. Ezzel együtt úgy gondolom, hogy valamiféle középmezőnyhöz jutunk, ahol nem veszítjük el túlságosan a dolgok irányítását,” mondta Rogers.
Például a Path of Exile 2-ben egy tárgy +9 intelligenciát adhat, ami a Diablo IV-ben +200 lenne. Emiatt pedig olvashatóak maradnak a számok a harcok során, és így nem kell azt számolni, hogy hány számjegyű sebzésünk van (ez bizony felettébb röhejes tud lenni, amikor már milliós nagyságrendben kell néznünk a 7-8-9 számjegyű sebzést…). Így a hangulat jobb, a játékmenet pedig dinamikusabb lehet.
A Path of Exile 2 december 6-án fog megjelenni korai hozzáférésben, és már ebben a kiadásban is eléggé tartalmas lesz (25 óra lesz végigjátszani…).
Forrás: PCGamer