Eközben hiába indította el a Sony a PlayStation történelmére vonatkozó weboldalt (ezzel friss eladási adatot közölve a rekorder PS2 kapcsán), az illető mégis több mint 3 évtized után távozik a Sony-tól.
A személy, aki ennyi idő után hagyja mögött a Sony-t, a Sony Interactive Entertainment indie címekért felelős vezetője, Yoshida Shuhei, aki a PlayStation Podcastnak adott interjúban interjújában ezt mondta: „2025. január 15-én elhagyom a Sony Interactive Entertainmentet. Ez olyan, mintha egy új játék megjelenési dátumát jelenteném be, [amit] már régóta nem tettem [nevet]. A kezdetektől fogva a PlayStationnél vagyok, és ez a 31. évem itt. Amikor elértem a 30 évet, arra gondoltam, talán itt az ideje, hogy továbblépjek. A cég remekül megy. Imádom a [PlayStation 5-öt], a játékokat, amelyek ezen a platformon jelennek meg. új generációs vezetőségünk van, akiket tisztelek és csodálok. Nagyon izgatott vagyok a PlayStation jövője miatt. A PlayStation nagyon jó kezekben van. Azt gondoltam, hogy ez az én időm.”
Yoshida akkor csatlakozott a Sony Interactive Entertainment (SIE) elődjéhez, a Sony Computer Entertainmenthez, amikor a PlayStation atyja, Ken Kutaragi alatt még csak egy részleg volt: „Ken csapata végezte a fejlesztést, és volt egy másik csapat a Sony Music Entertainment Japan keretében, amely a Super Nintendóra készített játékokat, és volt egy másik kis csapat, amely a PlayStationre készült. Így a két csapat, Ken csapata a Sony és Sato-san csapata a Sony Music Entertainment Japan alatt egyesült, és 1993 novemberében létrehozták a Sony Computer Entertainmentet. Amikor a céget közös vállalkozásként megalapították, tartottunk egy partit, és mindenki egy szobában volt a szállodában [nevet]. Emlékszem, összesen körülbelül 80 ember volt ott. Nagyon kicsik voltunk,” tette hozzá Yoshida.
Yoshida feladata az volt, hogy a japán fejlesztőkkel és kiadókkal beszélgessen telefonon és személyesen, hogy a PlayStationre fejlesszenek. Idővel ő lett a PlayStation Studios elődje, a Sony Computer Entertainment Worldwide Studios vezetője, mielőrr az indie posztra lépett volna hátra: „Amikor a [PlayStation Studios] vezetőjeként nagy stúdiókkal dolgoztam, az AAA-játékok készítése nagyszerű volt. Amikor azonban olyan eseményekre mentem mint az E3 vagy a Gamescom, mindig az indie játékok területére mentem. Találtam olyan játékokat, amelyek tetszettek, és gyakran a fejlesztő is ott volt, és bemutatta őket. Így aztán készítettem egy fotót a fejlesztőkkel, és próbáltam segíteni népszerűsíteni ezeket a játékokat.”
De Yoshida még nem tudja, hogy mit tartogat számára a jövő. Ő mindenféleképpen az iparban maradna, hogy az indie fejlesztőket segítse: „Van néhány esemény, amin kinn leszek. A The Game Awards decemberben lesz. Vannak kötelezettségeim a Taipei Game Show-n januárban és a DICE Summiton februárban, mert benne vagyok az igazgatótanácsban… szóval ezt folytatom. De ezen kívül nincs tervem. Élvezem a szabadidőmet… Szeretnék továbbra is segíteni az indie fejlesztőknek vagy indie kiadóknak, ha szükségük van rám. Szóval valószínűleg a jövőben is segíteni fogok ezeknek a kreatív, tehetséges indie csapatoknak,” mondta Yoshida.
A SIE megnyitott egy weboldalt, ami a PlayStation történelmét foglalja össze. Ezt a 30. évforduló miatt nyitotta, ugyanis 1994. december 3-án rajtolt el Japánban a PS1. Itt feltüntették az eladási eredményeket is: PS1 – 102 millió (1994-2006 között), PS2 – 160 millió (2000 óta), PS3 – 87 millió (2006 óta), PS4 – 117 millió (2013 óta). A PlayStation 4 már jó ideje nem kapott hivatalos eladási adatot, és a PS2-ről a SIE korábbi elnök-vezérigazgatója, Jim Ryan még márciusban mondta a PlayStation podcaston, hogy elérte a 160 milliót…
Így a Nintendo Switch nehezen fogja megdönteni a PS2 rekordját!
Forrás: Gematsu