A PlayStation 5 Pro-t támogató játékok listája folyamatosan bővül, de a most megemlítendő két cím közül a második még nem kapta meg a patchet…
A The Callisto Protocol, a Striking Distance Studios játéka jelentősen javított a képminőségen és a teljesítményen, ráadásul a PlayStation 5 Pro ezeken túl egy 8K felbontású képmódot is ajánl, ami nem köt kompromisszumokat sem, állítják a Digital Foundry szerkesztői a heti podcastjükben. A Performance mód megkapta az eddig csak a Quality módban elérhető sugárkövetéses (ray tracing) vizualitást, miközben stabilan tartja a másodpercenkénti 60 képkockát. Ehhez a felbontást lejjebb vették, ugyanis 1440p, illetve 1296p ott, ahol az alap PlayStation 5-ön ennél nagyobb, viszont a képminőség sokkal élesebb.
A PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) és az AMD FSR 2 helyett TAAU-t használ a játék, ugyanis nincenek artifactok a képernyőn. Lehet, hogy a stúdió a GPU nyers erejét kihasználva érte ezt el, vagy a legújabb szoftveres fejlesztőkészlethez (SDK) volt hozzáférésük, amelyek PlayStation 5 Pro-exkluzív funkciókkal is rendelkeznek. Aztán a 8K módról annyit mondtak, hogy ez nem olyan lenyűgöző mint amit a No Man’s Sky ért el, de a 4K-s módnál kicsivel élesebb a képminőség. A Digital Foundry szerint dinamikus felbontást alkalmaz a mód, ami 6K-t ér el, és innen skáláz fel 8K-ra.
A Remedy Entertainment is támogatni fogja az Alan Wake II-vel a konzolt, de ehhez még idő kell. A finnek addig is kiadták az 1.2.5-ös frissítést, ami az alapjáték mellett a két DLC-be (Night Springs, The Lake House) is belenyúlt. Azért nincs PlayStation 5 Pro-specifikus újítás, mert kutatásokat végeznek ezzel kapcsolatban. A konzol támogatásához is több hónap kellett, ezért még több mint pár hét kell nekik, hogy a változások és fejlemények bekövetkezzenek. Addig is már van ray tracing a játékban, de a PSSR nem mutat fel olyan jó eredményeket. (Már írtunk arról, hogy az alacsony natív felbontás a probléma.)
Remélhetőleg nem lesz baj a konzol támogatásával.
Forrás: WCCFTech