Az Asobo Studio játéka tele van bugokkal (és ez enyhe kifejezés), emiatt pedig nem csoda, hogy a kezét tördelve kéri elnézésünket…
A Path of Exile 2 is gyengén kezdett (erről a nap folyamán már beszámoltunk a hírekben), és a Microsoft Flight Simulator 2024 sincs egyedül. Hiába futtatott a stúdió olyan teszteket, ahol 200 ezer felhasználót szimuláltak, a csapat ennek ellenére alulbecsülte, hogy mekkora érdeklődés mutatkozott a játék iránt annak megjelenésének napján… a legtöbben így csak hiába vártak a sorban, illetve a töltési csík is továbbra 0%-on maradt.
Jörg Neumann, a Microsoft Flight Simulator vezetője bocsánatot kért egy élő adás során: „Csak szeretném megköszönni az összes bátorító emailt, sms-t és egyéb kapcsolatot, amit a csak borzalmasnak nevezhető indítási élmény alatt kaptunk. Szeretnénk mélységesen elnézést kérni a történtekért.” Nem a szerverrel vagy a klienssel volt probléma, hanem a kettő közötti tartalomszolgáltató hálózattal (content delivery network = CDN). Ugyanezt használta a Microsoft a 2020-as repülési szimulátorban, hogy a játékosoknak a világ adatait streameljék, de egyszerűen túl lett terhelve. Neumann szerint több mint 100 milliárd adatcsomag-igénylés történt a megjelenés napján. Ezt az infrastruktúra egyszerűen nem bírta és összeomlott.
A csapat ezután módosított a rendszeren, és ki tudta finomítani a zavaros szituációt, de ehhez kellett pár nap nekik. A munka persze még nem ért véget, mert ahogy mondtuk, a Microsoft Flight Simulator 2024 eléggé bugos, és eddig két nagyobb bugfixáló patchet adott ki az Asobo Studio. Például ezek megszüntetését kérték eddig elég sokan: a reptéri és éjszakai villámok irreálisan fényesek, az élő időjárás nem különül el a kiválasztott járat dátumától, az egeres körülnézés túlságosan érzékeny, és a VRAM-használat túlzottan erős, ami ront a frame rate-en.
Legalább a stúdió is elismeri, hogy még van hová fejlődni. Kár, hogy mostanában egyre több játék jelenik meg kissé kérdéses állapotban.
Forrás: PCGamer