Egy szakértő sötét jövőt jósol a Ubisoft számára: szerinte 2025-re olyan jelentős eszközöket adhatnak el, mint az Assassin’s Creed…
A Ubisoft az egyik legikonikusabb vállalat a videójáték-iparban. Azonban a fejlesztő már jó ideje küszködik. Évtizedek óta jelen van az iparágban olyan népszerű franchise-okkal, mint a Far Cry, az Assassin’s Creed, a Prince of Persia, a Tom Clancy’s-játékok és még sok más. Azonban mind a Ubisoft legutóbbi játékai, mind a halmozódó problémái megkérdőjelezték, hogy képes-e fenntartani magát cégként anélkül, hogy más, nagyobb vállalatok figyelmét magára vonná.
A Ubisoft részvényeinek értéke csökken és a vállalat nehéz időszak elé néz.
Egy játékipari szakértő megjósolta a francia cég jövőjét. Joost van Dreunen a hírlevelén keresztül azt állítja, hogy a Ubisoft 2025 sem áll talpra, megjegyezve, hogy kénytelen lesz eladni a főbb eszközöket. Méghozzá külön-külön, mert több pénzt tudna keresni így, mintha az összes IP-jét együtt adná el. „A Ubisoft 2025-ben a privatizáció és a szétszedés felé tart” – írja.
„Mivel részvényeinek ára egy év alatt 28,19 dollárról 12,30 dollárra esett, a vállalat vonzó felvásárlási célponttá vált. Értékes eszközei, különösen a Rainbow Six Siege és az Assassin’s Creed franchise külön-külön többet érhetnek, mint együtt” – jegyzi meg. „A hamarosan megjelenő Assassin’s Creed Shadows kemény konkurenciát jelent a PlayStation Ghost of Yotei számára, és a közelmúltbeli kudarcok mélyebb szervezeti problémákra utalnak, mint a játékok egyéni teljesítménye” – állítja (a TweakTownon keresztül).
„A Ubisoft megközelítése elavult”
Dreunen a következőket mondja a francia vállalat munkamódszeréről. „A Ubisoft fejlesztési megközelítése makacsul régimódi marad egy olyan korban, amely megköveteli a játékosok részvételét és a közösségépítést. Ha nem változtatnak alapvetően a játékfejlesztés és -fenntartás módján, azt kockáztatják, hogy elidegenítik a befektetőket és a játékosokat. Az XDefiant bezárása nem csak egy újabb sikertelen indítás, hanem egy olyan vállalat tünete, amely ragaszkodik a passzív közönség kiszolgálásához, miközben nem ismeri fel a terjesztés újragondolásának sürgősségét” – zárja mondandóját.
Forrás: SuperJoost, TweakTown