A Rockstar egy korábbi fejlesztője, aki a GTA San Andreason dolgozott, elmagyarázta, miért nem lehet túl sok felfedezésre váró belső tér a GTA VI-ban…
Több mint egy év telt el a következő Rockstar Games-játék előzetesének bemutatása óta, mégis napról napra egyre többen és egyre lelkesebben várják a Grand Theft Auto VI-ot. A cég következő nagy nyílt világú játékának célja, hogy rendkívül részletes legyen a térképe, különböző helyszínekkel és felfedezésre váró titkokkal. Ahogy a Red Dead Redemption 2 esetében, úgy a GTA VI-ban is több belső teret fedezhetünk fel. Ám ezzel a gyakorlattal tényleg óvatosan kell bánni.
Miért lehet problémás a GTA VI feltöltése bejárható belső terekkel?
Obbe Vermeij, a Rockstar egykori fejlesztője, aki jelen volt a GTA IV és a San Andreas fejlesztésénél, válaszolt egy rajongó kérdésére, aki arra volt kíváncsi, lehetséges-e, hogy a mai technológiával „sok felfedezésre váró belső teret kapjunk a GTA 6-ban”, hiszen „sokan szeretnék”. A GTA IV egykori technikai igazgatójának válasza sok játékost meglepett, hiszen nem számítottak arra, hogy ez nem teljesen jó ötlet.
„Azt gondolhatnád, hogy lehetséges [sok belső teret létrehozni a jelenlegi technológiával]. A procedurálisan generált belső terekkel az a probléma, hogy gyakran egy kicsit egyformán néznek ki. A GTA San Andreasban és a GTA IV-ben is próbálkoztunk vele, de végül elvetettük az ötletet” – magyarázza, mondván, hogy a procedurális nem mindig ideális megoldás egy ekkora játék esetében. Talán az ideális az lenne, ha „kézzel”, emberi leleményességgel és kreativitással létrehozott belső tereket választanánk.
Ugyanakkor ez valószínűleg azt is jelenti, hogy jóval kevesebb felfedezésre váró tér lesz.
Az ötlet, illetve a játékosok álma, hogy egy GTA-játékban az összes épületet vagy házat felfedezzék, kissé utópisztikusnak tűnik. Ezzel együtt nem lenne furcsa, ha a Rockstar munkája ilyen értelemben is meglepne minket, és rengeteg felfedezésre váró belső teret terveznének. A procedurális generálás is sokat fejlődött az utóbbi másfél évtizedben. Az pedig elég valószínű, hogy a GTA VI fejlesztői törekednek majd az ember-tervezte belső terek számának növelésére. Ha nem is feltétlenül azon a szinten, mint az Elder Scrolls vagy a Fallout-játékok esetében…
Forrás: X