Michel Ancel, a Rayman neves alkotója felidézte, hogy a Beyond Good & Evil 2-ért felelősök nem tudtak megegyezni a projekt jellemzőiről…
2008-ban a Ubisoft világszerte játékosok ezreit hozta lázba azzal, hogy megerősítette a Beyond Good & Evil 2 fejlesztését. Azóta ez a sci-fi kaland ezernyi kudarcot élt át, és idővel kiérdemelte azt a kétes megtiszteltetést, hogy a történelem leghosszabb fejlesztési idejű játéka legyen. Most a projekt egyik egykori felelőse, Michel Ancel elárulta, hogy a kaland legnagyobb problémája a főnökök közötti állandó civakodás volt.
Ancel, a Rayman alkotója a Beyond Good & Evil 2 fontos fejlesztője volt egészen 2020-as távozásáig a Ubisoftnál, ami egybeesett a Libération című újságban megjelent cikkel, amelyben a Ubisoft fejlesztőivel folytatott beszélgetés után a projekt irányításának szervezetlen, sőt bántalmazó vonásai miatt támadták. Most a szakember a Superpouvoirnak adott interjút (az Insider Gamingen keresztül), hogy rámutasson a sci-fi játék fejlesztését érintő problémákra.
„A Beyond Good & Evil 2-ben például túl sok probléma volt a menedzserek között”.
„A művészeti igazgató állandóan mindent újra akart csinálni, a játékigazgató pedig egy dungeon crawlert akart készíteni. Én egy űrkalandról álmodtam. Nem tudtunk megegyezni, és a játékigazgató más irányba vitte a projektet” – magyarázza a beszélgetésben. „Az ilyen helyzetekben a csapatok felbolydulnak, és azt sem tudják, ki a főnök és ki hozza a döntéseket. A producernek kellene ezeket a dolgokat helyrehoznia, de ez nem történt meg”.
„Yves Guillemot még Montpellier-be [a Ubisofthoz] is elment, hogy átirányítsa a dolgokat, de ez nem volt elég, a játékigazgató pedig folytatta a makacsságát” – folytatja Ancel. „Amikor a Libérationban olvastam, hogy én vezetem a játékot és változtatásokat kérek, azt hittem, megfulladok. A Beyond Good & Evil 2 az a játék, ahol azt hiszem, soha egyetlen döntést sem kérdőjeleztem meg”. A Beyond Good & Evil 2-ről a legfrissebb, amit tudunk, hogy nem törölték. Valójában a legutóbbi nagyobb frissítés a projektről tavaly októberre datálódik, amikor a stábot frissítették Guillaume Brunier producer távozásával és Francis Coldeboeuf érkezésével. Idővel, feltételezhetően, több információt fogunk kapni a fejlesztés állásáról. (Hacsak nem törlik ezt is fű alatt, lásd lejjebb…)
Michel Ancel szerint a WiLD-ot a Ubisoft rossz irányítása miatt törölték
Ugyanebben az interjúban Ancel a WiLD, a Ubisoft leányvállalata, a Wild Sheep által fejlesztett neolitikus túlélő nyílt világú cím kulisszái mögé is bepillantást engedett, amelyet 2024-ben töröltek. Elmondása szerint a játékot „önkényes döntések és olyan emberek által követelt változtatások zúzták szét, akik nem is játszottak vele”. A mai napig sajnálni kell tehát, hogy ez a fejlesztés soha nem lát napvilágot.
Forrás: Superpouvoir, Insider Gaming