„Minden játszható és elérhető.” Randy Pitchford, a Borderlands 4 atyja szerint a játék a széria eddigi legambiciózusabb és legszabadabb epizódja lesz. „A Borderlands 4-ben mindent, amit látsz, betöltési idők nélkül elérhetsz” – állítja Pitchford.
A Borderlands 4 körüli hype egyre nagyobb méreteket ölt a looter shooter rajongók körében, és jó okkal. Éveken át tartó várakozás után a Gearbox szériájának következő epizódja arra készül, hogy új szintre emelje a műfajt, forradalmi újításokkal és mechanikákkal, amelyek alapjaiban változtathatják meg a játékélményt. Randy Pitchford, a Borderlands sorozat atyja, egy interjúban osztotta meg, miért lesz különleges a játék.
A Gamespotnak adott interjúban Pitchford kifejtette, hogy a 2025-ben megjelenő Borderlands 4 minden korábbinál szabadabb és nyitottabb lesz, ugyanakkor nem sorolható a klasszikus nyílt világú játékok közé. „A Borderlands 4 a széria legnyitottabb és legszabadabb része lesz. Minden, amit látsz, egy játszható tér, amit betöltési idők nélkül érhetsz el. Az összes környezet, minden jelenet, mind elérhető és felfedezhető” – mondta Pitchford.
Habár a Gearbox kreatív igazgatója elutasítja az „open world” kifejezést, a játék hatalmas méretű, és az eddigieknél tartalmasabb lesz. „Nem nevezném nyílt világúnak, mert az a kifejezés bizonyos elvárásokat támaszt, amelyek nem illenek ránk. De a Borderlands 4 tágas, nagyobb, mint bármi, amit eddig csináltunk, és tele van tartalommal” – tette hozzá. A Gamespot újságírója arra spekulált, hogy a játék világa hasonló lehet a God of War (2018) stílusához, ami izgalmas irány lehet a franchise számára.
A történet szerint a játék mélyebb RPG-elemeket tartalmaz, amelyek még jobban elmélyítik a világot. „Egyik fő kihívásunk, hogy új szintre emeljük az RPG-t, de közben hűek maradjunk ahhoz, ami a Borderlands-t egyedivé tette” – mondta Pitchford
.
A GTA 6 árnyékában?
A Borderlands 4 tulajdonosa, a Take-Two Interactive is tudatában van a játékipar óriási versenyének. A GTA 6 közelgő megjelenése miatt okos döntéseket kell hozniuk a Borderlands 4 kiadásának időzítéséről. „Kronológiailag már a Borderlands 3 megjelenése előtt elkezdtünk dolgozni a Borderlands 4-en” – jegyezte meg Pitchford. Azóta a fejlesztők csapata a Tiny Tina’s Wonderlands munkálatai után ismét egyesült, hogy a sorozat negyedik részére koncentráljanak.
Emellett szó esett egy esetleges Tiny Tina’s Wonderlands 2-ről is, amely az első rész sikere után szintén napirenden lehet a Gearbox terveiben.
Forrás: 3djuegos