Utsumi Shuji, a japán cég elnöke szerint a játék egyszerűen nem tudta elérni azt a szintet, amelyre a SEGA számított…
Utsumi az Eurogamernek elmagyarázta, hogy legalább a franchise legfrissebb része, a Sonic X Shadow Generations remekel. Ezt megelőzőleg viszont a Sonic Superstars elmaradt a SEGA által kitűzött elvárásoktól. így ő nagyon csalódott ebben a játékban. Ennél azért ő részletesebben kifejtette, hogy miért is csalódott a franchise ezen játékában:
„Megpróbáltunk valami kreatívat csinálni a Sonic Frontiersszel. A Sonic Superstars esetében csalódás lett a végeredményt tekintve ahhoz képest, amit kiadtunk. Ezúttal itt van a Sonic X Shadow Generations és a következő Sonic-film, szóval a transzmédia irányába toljuk a dolgokat. A filmek és a játékok harmóniában működnek együtt, hogy nagyobb dolgokat hozzanak létre. De az [élmény] magja a játék. A játéknak nagyon jónak kell lennie, különben nincs transzmediális hatás,” mondta Utsumi. Ezúttal tehát nem a Super Mario Bros. Wonderre fogta ezt (hiszen a két játék ugyanazon a héten jelent meg).
Takahashi Makoto, a SEGA Sammy Holdings felelős elnökhelyettese, és Yoshii Nobuaki, az IR/SR részleg igazgatója a cég kérdezz-felelekje során elárulta, hogy miképp vélekednek a Sonic Superstars gyenge teljesítményéről: „Bár a Sonic Superstars általában véve jó fogadtatásban részesült azok körében, akik játszottak vele, a megjelenés időzítése egybeesett az ugyanabban a műfajban megjelenő konkurens címekkel, és elmaradt az eredeti előrejelzésektől. A Sonic IP stratégiai bővítése jól halad, és továbbra is azon fogunk dolgozni, hogy növeljük a cím ismételt eladásait.” A kulcskifejezés ott rejik, hogy „ugyanabban a műfajban megjelenő konkurens cím”. Ezzel utaltak a Nintendo játékára.
Sonic persze megy tovább, ugyanis a The Game Awardson bejelentettek egy új versenyzős játékot az IP-ből (erről már szó volt korábban a hírekben), ám sokat még nem tudunk arról, hogy pontosan mi fog ebből létrejönni. Talán jövőre többet is meg fogunk tudni róla.
Forrás: VGC