A Techland játéka nem éri el a Sony félgenerácós konzolján az Ultra szintet, amit PC-n láthatunk, de attól nincsen olyan messze.
A Dead Island 2 nemrég jutott el az Ultimate Edition verzióig, amiben az alapjáték mellett a két DLC, illetve sok fegyver és skinpakk van. Megjelent egy horda mód (Neighborhood Watch), kapott egy New Game+ módot, és most már a PlayStation 5 Pro-t is támogatja. A WCCFTech erről kérdezte Andrew Mitchellt, a Dambuster technológiai vezetőjét. Elmondta, hogy mennyi idő kellett a támogatáshoz, és hogy miben jobb az alapmodellnél.
„A PlayStation 5 Pro frissítésének előkészítéséhez körülbelül egy hónapra volt szükségünk a mérnöki és a minőségbiztosítási csapatok között. Kezdetben egy SDK-frissítésre volt szükségünk, hogy a Dead Island 2 „Pro” kompatibilis legyen. Szerencsére már korábban is sok energiát fektettünk abba, hogy a játék két konzolgeneráción és csúcskategóriás PC-ken is skálázható legyen, így a meglévő skálázhatósági lehetőségeket kihasználva optimálisan tudtuk a Dead Island 2-t a PlayStation 5 Pro-ra hangolni. Miután különböző változtatásokat végeztünk a Pro builden, a játékot minőségbiztosítási teszteléseken és az automatizált teljesítménytesztelési környezetünkön is lefuttattuk, hogy biztosítsuk, hogy a javított hűség a stabil 60 FPS élmény veszélyeztetése nélkül valósuljon meg.
A PlayStation 5 Pro jelentős javulást kínál az alapkonzolhoz képest, elsősorban a GPU-teljesítmény terén. A jobb GPU-teljesítményt a Dead Island 2 igazán ki tudta használni, mivel grafikailag igényes játékot készítettünk. Mindkét Pro modell a CPU- és GPU-teljesítmény tekintetében kínál frissítéseket, de a fő javulás a GPU-t érinti, így abban hasonlítanak egymáshoz, hogy ezek a mid-gen frissítések nagyobb vizuális hűséget képesek elérni, ami a játékosok számára igazi pluszt jelent. Biztos vagyok benne, hogy a java még csak ezután jön, ami azt illeti, hogy az új címek hogyan tudják kihasználni a PlayStation 5 Pro teljesítményét,” mondta Mitchell.
Miben javult a Dead Island 2 a PlayStation 5 Pro-n, és a PC-s beállításokhoz képest milyen szintet üt meg a konzol? „A Dead Island 2 esetében a PlayStation 5 Pro számára javítani tudtunk a vizuális hűségen és a felbontáson is. Ezek a minőségjavítások az árnyékokat, a látótávolságot, az összes tárgyon és fényponton megjelenő kontaktárnyékokat, a mozgásbeli elmosódást, a mélységélességet és a textúraszűrést foglalták magukban. A felbontás tekintetében a dinamikus felbontás felső határát natív 4K-ra oldottuk fel, és általános esetben a játék képes volt elérni ezt a célt. Nem használunk PSSR-t. A PlayStation 5 Pro ugyanazokkal a vizuális beállításokkal rendelkezik, mint a PC-n a High specifikáció. A PC-n azonban kínálunk egy Ultra módot, amely ezt túlszárnyalja. A Pro frissítési lehetőségeinek mérlegelésekor biztosítani akartuk, hogy ne tegyünk kompromisszumot a szilárd 60 FPS képkockasebesség-célkitűzéssel, amely a felhasználók számára a legjobb játékélményt biztosítja,” tette hozzá Mitchell.
Nem is baj, ha nem fut max grafikán.
Forrás: WCCFTech