TECH HÍREK – Az Nvidia újgenerációs architektúrája nemsokára a nyilvánosság elé lép, de már most hallani egyet s mást róla.
Azon túl, hogy az új csúcsragadozó, a GeForce RTX 5090 32 GB VRAM-mal rendelkezhet, más információ is felbukkant az új architektúra, a Blackwel körül. Egy nagy MI-alapú frissítéssel erősíthet, amivel a játékon belüli grafika egy nagy lépést tehet meg afelé, hogy teljesen a mesterséges intelligencia renderelje azokat. Tehát a játékokat nem a hagyományos 3D-s csővezetékek, hanem neurális hálózatok renderelhetik! Ezt az Inno3D, az egyik gyártó osztotta meg a weboldalán, és bár nem utal közvetlenül az új Nvidia GPU-kra, hanem „új, a CES 2025-ön kiállítandó videókártyákra” gondolt a cég… de mivel a DLSS technológia, a sugárkövetéses magok is meg lettek utána említve, egyértelmű, hogy miről van szó.
Mikre számíthatunk az Inno3D szerint? Jobb teljesítmény a mesterséges intelligenciával támogatott feladatokban, valamint a MI jobb integrálása a játék- és tartalomkészítési munkafolyamatokba. A neurális renderelési képességek jóvoltából a grafika feldolgozásának és megjelenítésének forradalmasítása jöhet. A továbbfejlesztett MI-vezérelt felskálázásnek köszönhetően a játékokon túl a továbbfejlesztett MI-alapú felskálázás a tartalomkészítők számára is előnyös, mivel jobb minőséget kínál a videótartalmak felskálázása során. A generatív MI-gyorsítás optimalizált, ami a generatív AI feladatokat felgyorsítja, igazodva az MI-tartalomkészítés növekvő trendjéhez. Végezetül ott van a továbbfejlesztett sugárkövetés: a továbbfejlesztett RT-magok a játékok valósághűbb megvilágítását, árnyékait és tükröződéseit biztosítják.
A neurális renderelés az érdekes ezek közül. Mondjuk minden, ami az Nvidia MI-s képességeit használja, ilyen. Ilyen a felskálázás (DLSS), a képkocka-generálás, vagy a Ray Reconstruction technológia. Ám amikor azonban az Nvidia korábban használta ezt a kifejezést, az általában egy előremutató törekvés, egy fejlesztés alatt álló technológia volt. Bryan Catanzaro, az Nvidia alkalmazott mélytanulási kutatásokért felelős alelnöke tavaly a neurális renderelésről beszélve kifejtette, hogy már most is lehetséges olyan grafikákat létrehozni, amelyeket teljes egészében egy neurális hálózat renderel valós időben, bár akkor még nem borzasztóan jó minőségben. A cég most azt állítja, hogy mind a DLSS, mind a Frame Generation alkalmazásával a játékban mindössze minden nyolcadik pixel renderelése történik a hagyományos GPU 3D pipeline segítségével, a maradékot pedig különböző MI-s vagy neurális technikákkal hozzák létre.
A következtetés az, hogy a neurális renderelés végcélja az, hogy minden pixelt mesterséges intelligencia rendereljen, és így a játék engine-je szolgáltathat adatokat arról, hogy milyen tárgyak vannak a jelenetben, esetleg hogyan mozognak, valamint egyéb környezeti jeleket és a játékos inputjait, a többit pedig a mesterséges intelligencia végzi el. De ezt vajon eléri a Blackwell? Hamarosan megtudjuk.
Forrás: PCGamer, HardwareLuxx