A Diablo első két részének veteránjai egy új akció-szerepjátékon dolgoznak, amely visszahozza a klasszikus Diablo élményt, miközben friss irányokat is megcéloz.
A Diablo 4, a Vessel of Hatred kiegészítő és a Path of Exile 2 korai hozzáférésű indulása után izgalmas időszak ez az ARPG-k és a velük járó loot-robbanások szerelmeseinek. A Moon Beast Productions, egy 2021-ben alapított fejlesztőstúdió, amelyet a Diablo 1 és 2 veterán fejlesztői hoztak létre, most szeretne saját bejegyzést hozzáadni az ARPG-k növekvő népszerűségéhez, és ehhez 4,5 millió dollár kezdőtőkét biztosított.
A stúdió sikeres finanszírozásáról szóló sajtóközlemény szerint a Moon Beast „az akció-RPG-k alternatív irányát kutatja”, és az alapítók történetét nézve valószínű, hogy pontosan tudják, hol rejlik a műfaj fejlődési lehetősége. Erich Schaefer, a Moon Beast kreatív igazgatója, az ARPG-kel való munkáját a Diablo 1 vezető tervezőjeként kezdte, később pedig olyan címekben működött közre, mint a Diablo 2, a Hellgate: London és a Torchlight.
A Moon Beast befektetői között megtalálható a 1AM Gaming, az 1UP Ventures, az Overwolf, valamint „egy angyalbefektetői hálózat”, amely olyan neveket tartalmaz, mint Gaingels, Cohh Carnage és a Zynga alapítója, Mark Pincus. Előre is elnézést mindenkiért, aki ettől Farmville flashbacket kapott.
„Az elmúlt 20 évben az ARPG játékmenetet egy nyitottabb, dinamikusabb világba álmodtuk,” mondta Schaefer a sajtóközleményben. „Mostanra végre rendelkezünk a technológiai lehetőségekkel és évtizedes tervezési tapasztalattal ahhoz, hogy ezeket a víziókat életre keltsük. Visszatérünk ahhoz, ami a korai Diablo-játékokat olyan fantasztikussá tette, de új, izgalmas irányokba is elmegyünk.”
Bár a Moon Beast ARPG-projektjéről jövő évig nem árulnak el részleteket, Hu elmondta, hogy a stúdió célja, hogy a felhasználók által létrehozott tartalmak támogatása (modok, ahogy üzleti környezetben hívják) alapvető eleme legyen a tervezési filozófiának. „A világtechnológiánk alapvetően dinamikus, ami hihetetlenül megkönnyíti a játékosok számára, hogy saját tartalmat hozzanak létre és integráljanak,” mondta Hu. „Olyan játékon belüli eszközöket építünk, amelyek nemcsak a moddolást teszik lehetővé, hanem akár teljesen új játékmódok létrehozását is lehetővé teszik a robusztus kliens-szerver ARPG-rendszereink segítségével.”
„Gondoljunk csak arra, hogyan alakultak ki a MOBA-k a Warcraft 3 modjaiból,” mondta Shenk. „Az UGC eszközeink hasonló módon új műfajokat nyithatnak meg az ARPG játékmenet és rendszerek alapjain.”
Ez egy nagy ígéret, de már láthattuk, milyen rugalmasak lehetnek az ARPG-műfaj határai. A Path of Exile ligáinak és tartalombővítéseinek évei alatt a Grinding Gear Games sikeresen kombinálta a Diablo-szerű játékmenetet toronyvédelmi mechanikákkal, településépítéssel és még sok mással. Közben a Blizzard nyitott világú ARPG-kísérlete folytatódik minden Diablo 4 szezon során.
(A kép egy Gemini AI generált artwork és nem a játék tényleges artworkje, mert az még nincs.)
Forrás: PC Gamer