Call of Duty: Black Ops 6: vallott az Activision arról, hogy használtak-e AI-t a játék szinkronhangjainál!

A SAG-AFTRA tüntetés következtében a Microsoft alá tartozó Activision kicsit belenyúlt az idei Call of Duty stábjába.

 

A játékosoknak feltűnt, hogy két karakter, név szerint William Peck és Samantha Maxis kissé máshogy hangzott a Call of Duty: Black Ops 6-ban. Egy szinkronszínész, Zeke Alton megerősítette, hogy a játék Zombies módjában Pecket más szólaltatta meg, és őt eltávolították a stáblistából. A film- és televíziós színészekkel ellentétben (ők akkor is sztrájkolhatnak, ha egy projekt még a gyártás alatt van) a hatos melléklevélként (Side Letter Six) ismert záradék lehetővé teszi az interaktív médián való munka folytatását. Bár a napi szerződéssel rendelkező tagok szolidaritásból sztrájkolhatnak (hiszen a játék fejlesztése július előtt indult), az Activisionnek lehetősége van a sztrájkoló színészek helyettesítésére.

„Legjobb tudomásom szerint ez az előadás nem az enyém. Ez az ő karakterük, és azt csinálnak vele, amit akarnak. Az egyetlen aggodalmam az én márkám mint előadóművészé. A játék rajongói megkerestek, mert a hitelesítés hiánya [a helyettesítő színészről] azt sugallja, hogy az még mindig én lehetek, ami tisztességtelenül képviseli az előadói képességeimet. Nincs problémám az Activision cselekedeteivel egy olyan karakterrel és IP-vel kapcsolatban, amely az ő tulajdonukban van. Abszolút imádom a kreatív csapatot, és a lehetőséget, hogy együtt dolgozhattam velük a múltban. Őszintén remélem, hogy a jövőben is együttműködhetünk, amint minden előadóművész védve lesz a generatív AI visszaélésekkel szemben,” – mondta Alton a Game Developernek.

A sajtónak adott nyilatkozatában az Activision csak annyivel reagált: „Tiszteletben tartjuk ezeknek az előadóknak a személyes döntését. Minden fél iránti tiszteletből nem fűzünk újabb kommentárt a SAG-AFTRA-val folyó tárgyalásokhoz. A lehető leghamarabb kölcsönösen előnyös eredményt várunk.” Míg a sztrájk egyeseknek folytatódik, november közepén a SAG-AFTRA új megállapodást jelentett be a játékok lokalizációjáról. A független interaktív lokalizációs megállapodás az idegen nyelven forgatókönyvezett és kiadott, majd angolra szinkronizált projektek lokalizációjára vonatkozik. A megállapodás részeként az előadóművészek MI-védelmet és foglalkoztatási lehetőségeket kapnak.

Úgyhogy a változás ezért történt.

Forrás: Gamesindustry, Game Developer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu