PlayStation 5 Pro: a Cyberpunk 2077 nem véletlenül nem támogatja? [VIDEO]

A Sony eközben magáról a konzolról is beszélt, és bár a múltba nyúl a hardverének egyes elemei, a sugárkövetéssel (ray tracing) kapcsolatban a jövőbe mutat a PlayStation 5 Pro.

 

A Digital Foundry szerkesztői a heti podcastjükben egy rajongói kérdésre válaszoltak, és szerintük a CD Projekt RED (CDPR) azért nem csinált PlayStation 5 Pro patchet a Cyberpunk 2077-hez, mert nem volt tiszta módjuk a képminőség javítására a konzol nagyobb GPU-jának használatán túl, és a dinamikus felbontásskálázást pedig a PlayStation 5 Pro Game Boost funkciója már elvégzi.

A ray tracing javítható lett volna a PlayStation 5 Pro-n, de mivel régebbi szoftveres fejlesztőkészleten (software development kit = SDK) dolgoztak, a CDPR-nek nem volt hozzáférése bizonyos RT-s funkciókhoz és a hardveres optimalizációhoz, ezért először az SDK-jukat kellett volna frissítei, mielőtt a sugárkövetéses tükröződések vagy globális megvilágítás megvalósulhatott volna a játékban, de ezek további problémákhoz vezethettek volna, ami sok időt és pénzt igényelt volna. A PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) támogatása nem érte volna meg nekik az AMD FSR-rel szemben.

Mark Cerny, a konzol vezető tervezője szerint a PlayStation 5 Pro továbbra is RDNA 2-alapú GPU-val bír, ahogy az alapkonzol, mégpedig a támogatás miatt. Így a játékok futni fognak mind a két PlayStation 5-ön, de vannak eltérések. A PlayStation 5 Pro alaptechnológiája Cerny szerint az RDNA 2 (árnyolók) és az RDNA 3 (geometrikus csővezetékek) között található. Az utóbbi gyorsabb, de a játék engine-je számára láthatatlan. Ha az RDNA 3-as dupla lebegőpontos számítására támaszkodott volna a Sony, két kódot kellett volna a fejlesztőknek írniuk, és ezt a cég nem akarta volna rájuk terhelni.

A sugárkövetésen van a lényeg. Cerny szerint a fejlettebb RT-s hardver egy jövőbeli RDNA-generációból származik, és ez először a PlayStation 5 Pro-n bukkant fel. Nem nevezte meg, de ki lehet találni: az RDNA 4-ről van szó. A konzolban a BVH teljesítménye megduplázódott, és új stackkezelő hardver van a gépben. A BVH teljesítménynövelése széleskörű javulást eredményez a sugárkövetés teljesítményében, míg az új stackkezelő különösen az összetett tükröződéseknél segít. Cerny ezt mondja: „Nehéz pontos sebességnövekedést mondani, mert ez nagyon függ a használat sajátosságaitól. De általában azt látjuk, hogy a sugarak számítása a Playstation 5 sebességének kétszeresével vagy háromszorosával történik.”

Ez a teljesítménynövekedés azonban magában foglalja a PlayStation 5 Pro 67%-kal nagyobb és összetettebb GPU-jának egyszerű hatását az alap PlayStation 5-höz képest. Cerny úgy véli, hogy ez önmagában 45% körüli teljesítménynövekedést jelent a valóságban. Ha figyelembe vesszük, hogy a Sony azt állítja, hogy a sugárkövetés jellemzően 100% és 200% közötti mértékben gyorsabb a PlayStation 5 Pro-n, akkor egyértelmű, hogy a javulás nagy része inkább architekturális jellegű mint egyszerűen a 67%-kal több funkcionális egység hozzáadásának következménye.

A konzol amúgy másfél hónapja jelent meg.

Forrás: WCCFTech

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu