A Bethesda hagyja maga mögött a múltat? Egy volt fejlesztő szerint itt az idő az Unreal Engine 5-re váltani

Egy 14 évet Bethesdánál dolgozó fejlesztő szerint a stúdiónak váltania kellene Unreal Engine 5-re. Nate Purkeypile, aki a Starfield fejlesztése közben hagyta el a céget, úgy véli, hogy az Unreal Engine 5 sokkal jobban illene a nyílt világú játékok fejlesztéséhez.

 

A Bethesda Creation Engine-je kulcsszerepet játszott olyan franchise-ok, mint a The Elder Scrolls és a Fallout, hatalmas nyílt világainak létrehozásában. Bár az engine részletes és interaktív környezeteket tud megalkotni, a közösség gyakran kritizálta technikai korlátai és elavultsága miatt, amelyek közé tartoznak a hibák, gyenge animációk, teljesítményproblémák és más hiányosságok.

Ebben a kontextusban nyilatkozott Nate Purkeypile, aki 14 évig dolgozott a Bethesdánál művészként, majd a Starfield fejlesztésének felénél távozott a stúdiótól. Az alkotó a Kiwi Talkz-nak adott interjút nemrég megjelent játékának, a The Axis Unseen-nek promóciós turnéja során. Purkeypile szerint a Bethesdának Unreal Engine 5-re kellene váltania, mivel az Epic Games motorja lehetővé tette számára, hogy sok órányi munkát spóroljon meg, és időben megjelenhessen a játéka.

„A Creation Engine-nel egyszerűen lehetetlen lett volna három év alatt kiadni ezt a játékot” – mondta a The Axis Unseen-ről. Szerinte mivel a nyílt világú játékok már nem számítanak ritkaságnak, az Unreal Engine 5 rengeteg időt és energiát spórolhatna meg a fejlesztés során. Hozzátette, hogy a Bethesda motorja olyan, „mintha egy égő vonaton próbálnál síneket fektetni menet közben”. Bár az Unreal Engine-re való áttérés drága és időigényes lenne, szerinte hosszú távon megéri az iparág legnépszerűbb motorjára váltani.

 

Vajon a Bethesdának tényleg váltania kellene?

 

Ez egy olyan kérdés, amelyre valószínűleg már maga a Bethesda is keresi a választ. Sok játékos szerint a stúdiónak évekkel ezelőtt meg kellett volna lépnie ezt a váltást, de a közösség gyakran figyelmen kívül hagyja a technológiai váltással járó bonyodalmakat. Valójában egy másik volt Bethesda-fejlesztő szerint ez sokkal bonyolultabb, mint amilyennek hangzik, mivel az engine-csere lassabb kezdeti fejlesztést, további képzési időt és magasabb költségeket eredményezne.

Ez azt jelenti, hogy a Creation Engine-ről Unreal Engine 5-re való áttérés 1-3 évig tartó alkalmazkodást igényelne. Figyelembe véve, hogy a The Elder Scrolls VI lesz a Bethesda következő nagy játéka, amely valószínűleg 2027 után jelenik meg, a motorváltás még tovább tolhatná a fantasy RPG megjelenését. „Meg kell vizsgálni a költségek és előnyök arányát” – mondta néhány hete Purkeypile, bár hozzátette, hogy „ha a játék jó, a grafikus motor nem számít.”

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu