A Microsoft bár egyszerre több lábon szeretne játékiparilag lenni, a Sony igyekszik tartani magát a klasszikus otthoni konzolpiachoz…
A felhő alapú játék mostanában egyre népszerűbb kezd lenni, de a Sony ezt nem tekinti annyira fontosnak (leszámítva, hogy a PlayStation Plus Premiumban ez elérhető az előfizetőknek). A Sony már három évtizede gyárt asztali konzolokat, és kb. másfél évtizeden át a handheld piacon is jelen volt (először a PlayStation Portable/PSP-vel, aztán a csak Japánban hosszabb ideig életben maradó PlayStation Vitával), és a PS2 lett a világ legsikeresebb konzolja az összeladások tekintetében. Ezzel a PlayStation egy mainstream brand lett.
És a Sony azt szeretné, hogy ez így is maradjon, miközben a PlayStation-rajongóknak képesek az élményeket többféle hardveren biztosítani. Több first-party fejlesztés is eljutott már PC-re (God of War: Ragnarök, Marvel’s Spider-Man, stb.), és a PlayStation Portal segítségével lassan már nem csak remote play, hanem a felhőből való játék is megoldható lesz a készüléken.
Nishino Hideaki, a Sony Interactive Entertainment társ-vezérigazgatója a Famitsunak, egy japán pubikációnak azt mondta, hogy az előrelátható jövőben a cég számára a PlayStation otthoni konzoljai maradnak az elsődleges fókuszban, és itt hivatkozott arra, hogy egyre több PlayStation 5-ös játék van. Nishino arról is büszkén beszélt, hogy mennyire sokan játszanak továbbra is a PlaySttation 4-es játékokkal. Úgy gondolja, hogy a PlayStation 5 előtt továbbra is hosszú élettartam áll.
Nishino beszélt arról is, hogy miképp igyekszik növelni a Sony a PlayStation felhasználói bázisát. Itt kitért a PlayStation Portalra, de eközben nem nevezte meg a felhőből való játékot a cég fő jövőjeként. Röviden beszélt még a vállalat next-gen konzoljáva kapcsolatos terveiről, és itt kihangsúlyozta, hogy innovációra van szükség (mint az új konzolok esetében), de nem szabad a konzol árát és a megjelenési időszakát sem figyelmen kívül hagyni.
Remélhetőleg minden úgy fog alakulni, ahogy ők szeretnék.