Így nézett ki a játékfejlesztés az 1990-es években! [VIDEO]

Tim Cain, a Fallout alkotója legújabb YouTube-videójában betekintést nyújtott abba, hogy harminc évvel ezelőtt miképp is nézett ki, amikor valaki egy játékot fejlesztett.

 

Cain videójában sok képet láthatunk az 1994 és 1997 közötti időszakból. Ez nem csak azért jó, mert egyfajta időkapszulást láthatunk az akkori korszakból, hanem azt is láthatjuk, hogy az egyik legbefolyásosabb CRPG, a Fallout fejlesztése során milyen kicsi csapat is volt, ami végül egy emlékezetes, maradandó játékot tudott kiadni a kezei közül. Cain azért nem kizárólag a játékfejlesztői fotókból válogatott, mert volt néhány családi kép is a pakkban…

Egy 1994-es, karácsonyi kép során Cain elárulta, hogy a Fallout csapata ekkor elképesztően kicsi volt. Volt ő (a projektvezető), Jason Taylor (tervező, programozó), Jason Anderson (tervező, művész), és ekkor még nem volt képben egy másik művész, Leonard Boyarsky. Tehát akkoriban háromfős csapat volt, de egy korábbi videóban Cain megerősítette, hogy a Fallouton a munkát ő egyedül kezdte 1993 közepén, amikor is létrehozta az ikonikus 2D-s izometrikus engine legkorábbi verzióját.

A Fallout első csoportképén is mindössze kilenc főt láthatunk, és ez kb. 1995 augusztusában készült. 1996 közepére nőtt a létszám… kilencről tizenegyre. 1997-ben készült az utolsó csoportkép, de ekkor már 21-en voltak. Ez ég és föld, ha a Baldur’s Gate 3-mal vetjük össze: a Larian játékán közel 500-an dolgoztak. Pár Interplay-irodás képet is mutatott, és a komolytalanság (a kollégák egymást zavarják meló közben) itt is érzékelhető volt. Cain az egyik képen egy Burger King papírzacskót tett a fejére koronaként, mielőtt azt a hírt kapta volna, hogy valahogy elbaltázta a Fallout legújabb fejlesztői buildjét.

Cain megosztott egy korábban terjesztett képet is a Fallout két eredeti „beszélő fejű” karakterének megformálásáról. A játékbeli közeli sprite-okat a fizikai modellek képeiből készítették mint egyfajta stop-motion animációt. Larry és Morpheus lefényképezett szobrai a jelek szerint az Interplay irodáinak előterében voltak kiállítva, de nem tudni, hogy bármelyikük is megmaradt-e még ma…

Forrás: PCGamer

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu