Ex-Starfield küldetéstervező: „Az emberek belefáradnak a túl hosszú játékokba!”

Will Shen, a Starfield korábbi vezető küldetéstervezője szerint nem véletlenül kezdtek újra lábra kapni a rövidebb, tömörebb játékok…

 

Shen a lent beágyazott interjúban arról beszélt, hogy az emberek elfáradnak azoktól a játékoktól, amelyek több tucat órát igényelnek, hogy végigjátsszuk őket. Elnézést is kért amiatt, hogy ebben neki is szerepe volt. Kitért arra, hogy vannak a nehéz külső nézetes akciójátékok (Souls, Elden Ring), és a túlélő, kraftoló mechanikával rendelkező címek (Minecraft), ahol nem sok értemes tartalom van ezeken a tényezőkön kívl. Szerinte a legtöbben a 10 óránál hosszabb címeket szerinte nem fejezik be, és úgy véli, hogy a Fortnite-hoz hasonló címek akár 20-30 évig, ha nem örökre velünk fognak maradni.

Részben a [The Elder Scrolls V:] Skyrimhez és a Fallout 4-hez hasonló játékok sikere miatt történt, ezek az igazán nagy címek, amelyekkel szinte örökké lehet játszani. Még mindig rengetegen játszanak a Skyrimmel, még ennyi év után is, és az ilyen örökzöld játékok ötlete, amelyekbe több ezer órát el lehet süllyeszteni, beütött az iparágban. Korábban az MMO-k voltak ilyenek. A World of Warcraft, vannak WoW-szuperrajongók, akik soha nem hagyják el azt a játékot. Aztán hirtelen az olyan játékok, mint a Skyrim és más nyílt világú játékok, elég tartalommal, hogy túllépjék a fordulópontot, és szinte örökké játszhatóak legyenek. És ez lett a nagy trend, ami a játékipart sújtotta.

A közönség nagy része, vagy egyre nagyobb része kezd belefáradni abba, hogy 30+/100+ órát fektessen egy játékba. A Mouthwashing története körüli közösségi elkötelezettség csak azért lehetséges, mert mindenki, aki rajongó, valóban végigjátszotta az egészet a végéig. Azért hatalmas siker, mert rövid. Vannak más tényezők is, a kivitelezés, a szép ikonikus keyart… de ez a játék közel sem lenne olyan sikeres, ha hosszabb lenne, és lenne egy csomó mellékküldetés és egyéb tartalom. A rövidsége a lényeg, és ez a szintű elkötelezettség annyira üdítő volt egy olyan fejlesztőtől, aki sok nagy játékot csinált. Olyan, mintha, ó, egy sokkal rövidebb játékkal kapcsolatban is lehet rajongói közösségi beszélgetést folytatni, mert a rövidsége lehetővé teszi, hogy mindenki teljes mértékben elkötelezze magát a termék egészével,” mondta Shen.

És tény: mostanában kezdenek rövidebb, tömörebb élmények is befutni. Talán nem véletlenül. Shen 15 évnyi Bethesda után a Something Wicked Gameshez igazolt, ahol a Wyrdsong, egy nyílt világú RPG vezető tartalmi tervezője lett… és akár ő is szerepet játszhat a változásokban.

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu