Ken Levine eléggé merész nyilatkozatot tett az EDGE magazinnak, ami visszatekintett az ő tekintélyesnek nevezhető munkásságára.
A Looking Glass Studiostól az Irrational Games-en át jutott el a Ghost Story Games-hez, ami nemsokára kiadja a Judast. Levine első játéka lesz ez a BioShock Infinite után. Az 2013 márciusában jelent meg, tehát azóta közel egy tucat év telt el… de az Irrational nem bírta addig, ugyanis 2014. február 8-án közölte Levine, hogy a stúdiót bezárják, és szinte a stáb teljes egészét elbocsátják. Erről Levine kifejezte, hogy ez még őt is meglepte: „Az Irrational bezárása bonyolult volt. Úgy éreztem, hogy nem vagyok a szerepben a helyemen. Te vagy ez a kreatív ember, és hirtelen, ahogy egyre jobban látod, hogy mit akarsz csinálni, menedzserré kell válnod, olyan módon, amiben nem feltétlenül vagy képzett. A BioShock Infinite [fejlesztése] alatt a mentális egészségem teljesen összeomlott. Stresszes voltam, sok személyes dolog történt akkoriban az életemben, aztán meghaltak a szüleim. Egyszerűen nem tudtam tovább csinálni, és nem hittem, hogy a csapat bízik bennem.
Szóval az volt a szándékom, hogy elmegyek [a Take-Two-hoz], és azt mondom: „Nézd, nekem most új dolgot kell kezdenem, és az Irrationalnak folytatnia kell”. Ezért nem tartottam fenn az Irrational nevet. Azt hittem, hogy folytatni fogják. De ez nem az én cégem volt. Eladtam a céget, így a Take-Two-nak dolgoztam, és a stúdió az övék volt. A döntés a vállalat szintjén született meg, hogy nem gondolták úgy, hogy a stúdiót tovább kell folytatniuk. Az volt az érzésem, hogy valószínűleg lett volna értelme. A Take-Two elkészítette a BioShock remasterét. Ez egy jó cím lett volna az Irrational számára, hogy összeszedjék magukat, új kreatív igazgatói struktúrát építsenek fel, majd erre építkezzenek, ha már megvan a kellő önbizalmuk a következő BioShock-játékhoz. Nem hiszem, hogy olyan állapotban lettem volna, hogy jó vezetője legyek a csapatnak,” mondta Levine.
Aztán arról is beszélt, hogy mennyire megviselte a stúdió bezárása: „Nagyon tiszteltem az embereket a csapatban. Amikor megtudtuk, hogy a vállalat nem akarja folytatni, megpróbáltuk az átmenetet a lehető legkevésbé fájdalmas elbocsátássá tenni. Több állásbörzét tartottunk a csapatnak, megengedtük nekik, hogy a stúdióban maradjanak, nagyvonalú átmeneti csomagokat adtunk nekik, etettük őket. Ez nem azt jelenti, hogy ez nem volt szívás. De nem hiszem, hogy tudtam volna tovább a vezetőjük lenni, és tudtam, hogy a következő dolog, amit csinálni fogok, egy nagyon hosszú kutatási-fejlesztési időszakot fog átélni. A probléma az, és ezt a problémát a nagy stúdióknál látod, hogy mit csinálsz 300 emberrel, ha egy többéves K+F projekted lesz?
Érdekes módon, a srácok egy jó része végül visszatért és az új BioShock játékon dolgozott. Aztán egy csomóan elmentek, és saját céget alapítottak. A Ghost Story-nál egy csomó olyan céggel dolgozunk együtt, amelyeket az Irrational bezárása után alapítottak. Büszkén mondhatom, hogy a negatív helyzet ellenére rengeteg fiatal vállalkozó volt, aki készen állt arra, hogy a saját dolgát csinálja. Azt hiszem, hosszú távon a legjobbra fordult, de rövid távon fájdalmas volt,” tette hozzá Levine.
Forrás: PCGamer