Assassin’s Creed Shadows: a parkour nem lehet olyan, mint egy gázpedál! [VIDEO]

A francia kiadó (ami ráadásul megint elhalasztotta az új Assassin’s Creed epizódot…) igyekszik finomítani a parkouron, ami a franchise egyik alapvető funkciója már a 2007-es kezdetek óta…

 

Ahogy az Assassin’s Creed a történelmi akció-kalandokból kvázi-RPG-kké változott, a lábon való közlekedés úgy szorult háttérbe, hogy sokkal kibővített harci és lopakodó rendszerek legyenek a játékokban. A közlekedésbe is beléptek a lovak és hajók. Ezen kíván változtatni az Assassin’s Creed Shadows, amiben a Ubisoft a parkourba is bele fog nyúlni. Erről a francia kiadó egy blogposztban közölt több részletet.

A parkour alapjai ugyanazok maradnak (a gomb lenyomva tartása és a felszálláshoz a fel, a lefelé mozgáshoz pedig a le gomb), de kissé eltérő lesz attól függően, hogy melyik karaktert irányítjuk. Neoe képes lesz messzebbre ugrani és magasabbra nyúlni Yasukénél, aki inkább a harcra szakosodott. Figyelni kell arra, hogy hol vetjük be a parkourt, mert az őrök feltűnőnek tekintik a mászást és ugrást, és így nagyobb eséllyel bukhatunk le emiatt.

A legjelentősebb változás a kitérés gomb beépítése a parkourba, amely egy sor új mozdulatot nyit meg. Egy háztető szélének közelében kitérve Naoe lekanyarodik a párkányról, és csendben a lábán landol. Naoe egy egyedi sprint-oldalazó képességgel is rendelkezik, amellyel átugorhat tárgyak felett, miközben száguld, és a lendülete megtartása érdekében elfordulhat. Ez nem helyettesíti a tárgyak fölött való automatikus átbukdácsolás képességét, de az alapértelmezett vízszintes parkourhoz képest nagyobb sebzésvédelmet biztosít.

Naoe bevetheti a csáklyát egy sor további parkour mozdulathoz, beleértve azt a képességet, hogy bármelyik háztető párkányára beakaszthatja magát, és közvetlenül felmászhat a kötélen, átlendülhet a réseken, és futhat a falak mentén. A Ubisoft szerint a csáklya különösen hasznos lesz a vidéki parkour ösvényeken és a kastélyokba való beszivárgások során, ahol az extra biztonság megnehezítheti a hagyományos parkourt. Ehhez képest Yasuke parkour képességei szűkebbek. Megkapja a saját párkányról való leesés képességét, és a landolása nehezebb Naoénál. Emellett nem használhat csáklyát vagy sprint-oldalazást, de át tud törni bizonyos tárgyakon, amelyek normál esetben blokkolnák Naoét, ami a maga módján radikálisan hangzik. A sorozatban először Naoe és Yasuke hasra tud feküdni, ami tovább csökkenti a láthatóságukat az ellenség számára. Naoe hason fekve gurulhat, és szó szerint merényleteket követhet el fekve.

Mindezek célja az, hogy a parkour kevésbé passzív élményt nyújtson. A Ubisoft bevezette a megmászhatatlan felületeket is, amelyek megakadályozzák, hogy a játékosok bizonyos falakon vagy szerkezeteken mókuskerékkel másszanak fel. „A játékunkban a parkour gombot gázpedálként lenyomva tartani nem az optimális módja a parkournak. Ez azt jelenti, hogy átgondoltabbnak kellett lennünk az érdekes parkour-útvonalak megalkotásakor, és nagyobb kontrollt engedett meg számunkra, hogy Naoe hova mehet, Yasuke pedig hova nem, így a két játékstílus még inkább kontrasztos lettt,” mondta Simon Lemay-Comtois, az Assassin’s Creed Shadows társrendezője.

Az Assassin’s Creed megjelenési dátuma március 20-a PlayStation 5-ön, Xbox Series-en, PC-n (Steam, Epic Games Store, Ubisoft Store), Mac-en (iOS/iPadOS; App Store), iletve Amazon Lunán.

Forrás: PCGamer

 

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu