A Counter-Strike: Classic Offensive az eredeti Counter-Strike 1.6-os élményt szerette volna a Global Offensive-en létrehozni, de a Valve nem bólintott rá.
A Counter-Strike: Classic Offensive (innentől CS:CO) csapata a Twitteren írta, hogy a Steames megjelenést elutasították, és az appot nyolc év fejlesztés után leállította. December 29-én írták a fejlesztők, hogy októberben nyújtották be a kiértékelendő buildet a Steamnek, és hiába 3-5 üzleti nap a szokásos idő, mire a Steamworks válaszol, itt nem történt ilyen, és a Valve magyarázat nélkül visszavonta az appot, és ez nekik felettébb kétségbe ejtő húzás volt Gabe Newelléktől.
Steam release status:
Classic Offensive has been submitted for build review since October 6th, Steam have yet to review the build which „takes 3-5 business days”
We did not receive any ETA or response from Steamworks.
Planned release was December 25th for the mod’s anniversary pic.twitter.com/fs63L5PckX
— Classic Offensive (@csco_dev) December 29, 2024
A CS:CO 2017-ben lett elfogadva a Steam azóta már megszűnt Greenlight programján, és ZooL, a mod projektvezetője szerint már 2015-ben elkezdtek kísérletezni a Counter-Strike: Global Offensive moddolásával. Úgy tervezték a modot mint a Counter-Strike 1.6 újragondolását a Source engine-en. Olyan alternatíva akart lenni, ami kozmetikai tárgyakkal és mikrotranzakciókkal nem rendelkezett. A csapat azt mondta, hogy nem használta a kiszivárgott Source engine forráskódját, hogy minden megfeleljen a Valve-nak, akitől néhány fejlesztő még érdeklődött is a projekt iránt. Még a jogi csapat igényeit is figyelemben tartották, ugyanis a projekt nevéből kivették a Counter-Strike elnevezést.
— Classic Offensive (@csco_dev) January 11, 2025
„Mióta elküldtük a buildünket a Steamworksnek, kaptunk egy automatikus Steam ügyfélszolgálati üzenetet arról, hogy mindenféle indoklás nélkül visszavonták az alkalmazásunkat. Ez lesújtó, mivel már majdnem 8 éve dolgozunk a projekten. Nem értjük, mi történt, 2017-ben végigmentünk a Steam Greenlighton, beszéltünk a jogászokkal, hogy megtudjuk, lehetséges-e ez számunkra, hogy kiadjuk a Steamen. Még a Valve különböző projektjeinél dolgozó néhány fejlesztővel is tárgyaltunk, és nagyon együttműködőek voltak abban, hogy segítsenek nekünk kitalálni a kiadás módját akkoriban. A Valve IP-jének használata miatt kért néhány jogi változtatás után jól indultunk, a mod oldalunkat létrehoztuk a Steamworksön, a dolgok ígéretesnek tűntek, a csapat pedig rendkívül motivált volt.
A Steamworks azt kérte, hogy fejezzük be a buildet, mielőtt kiadhatnánk, és most, hogy ez megtörtént, nem tudjuk közzétenni. A projekt ragaszkodott a modok Steamen való kiadásának irányelveihez, betű szerint követtük a követelményeket és az ajánlásokat, nem használtunk kiszivárgott kódot, és nem tettünk illegális lépéseket azok számára, akik kíváncsiak, végig az ő szabályaik szerint játszottunk, néha még a mod minőség rovására is. A Valve-tól senki sem mondta nekünk, hogy hagyjuk abba, amit az évek során csináltunk, nem volt hivatalos felszólítás, mégis ez most a Cease and Desist egy még rosszabb formájának tűnik. A Valve-nál sokan tisztában vannak a mi és sok más projektünkkel, mégis 2020 vége óta nem hajlandóak kommunikálni. Úgy érezzük, hogy tisztességtelenül bántak velünk, és elvakított minket a játék iránti szenvedélyünk, ahogyan sok más projektet korábban. Most úgy érezzük, hogy kötelességünk elmondani minden Valve-projektekhez kapcsolódó moddingcsapatnak, hogy gondolják át, mit csinálnak, ha a kiadásuk egyetlen módja a Steamen keresztül történik, különösen a többjátékos modok esetében, mivel valószínűleg ugyanúgy elutasítják őket, mint minket. Egyáltalán nem gondoljuk, hogy a mi esetünk elszigetelt eset lenne. A továbbiakban megpróbáljuk újra felvenni a kapcsolatot a Valve munkatársaival, sőt általában a Counter-Strike-kal kapcsolatos cégekkel is, hogy megpróbáljuk a dolgokat a helyes irányba terelni, abban a reményben, hogy ez a probléma megoldódik,” írta a Valve közleménye.
Két Reddit-felhasználó, SlayerN és abyssalsolitude a CS:CO csapatának 2022-es posztjaira utalt. A csapat szerint a Valve moddolási és licenszhozzáférési módoítása után tiszta, hogy vagy törlik a projektet, vagy minden biztonsági frissítésnél hackelik a fájlokat, hogy a modokat tönkretevő hibákat kijavítsák. Nincs szó kiszivárgott kód használatáról, ugyanis egy 2020-as buildet használnak biztonsági résekkel és egy hackelt dedikált szerverrel, hogy egyáltalán csapaton belül online játszhassanak. Egy ModDB-poszt ugyanekkor hasonlókat írt, és itt említette a csapat, hogy a forráskódukhoz hozzáférést kértek a Vave-tól, de erre nem kaptak pozitív választ.
Comment
byu/Turbostrider27 from discussion
inpcgaming
Comment
byu/will-powers from discussion
inGames
Following @valvesoftware‘s update on modding and license access, it is now very clear that our only solutions are now either cancelling the project or hacking the core files on every security update in order to fix our mod-breaking issues.https://t.co/sbOiSqOqBx pic.twitter.com/WY0lRCNCcu
— Classic Offensive (@csco_dev) June 4, 2022
Szóval bukták a forráskódot és a licenszet is, és nem tudták volna a Counter-Strike: Global Offensive biztonsági frissítései miatt az online játékmenetet támogatni. Csak azt tehették volna, hogy patchelik a játékokat a bináris fájlok és a pluginok frissítésével, várnak a Steamre (ez hat év alatt nem vezetett sehová), vagy egy nem biztonságos verziót adnak ki, amelyekben nem voltak ezek a hibák (de ez tú régi és kockázatos lett volna). Megunták az emailek küldését és ekezdték patchelni a játékot, ami összetett, és óvatosságot igényel. Jogi okokból nem használhatták a forráskódot, és ezért minden biztonsági javításnál patchelniük kellett volna a bináris (exe) fájlokat…
De eközben a Valve már leváltotta a Counter-Strike: Global Offensive-et a Counter-Strike 2-vel, és a licencelés és a fájlok patchelésének szüksége miatt esély sem volt a megjelenésre… de mégis egy szerelemprojektről van szó.
Forrás: PCGamer