Star Citizen: a játék tervezője szerint közelebb vagyunk a célhoz, mint valaha!

Chris Roberts, a Cloud Imperium Games (CIG) vezetője szerint a stúdió sokkal közelebb áll annak az álomnak a megvalósításához, amiről sokan azt mondták, hogy az lehetetlen…

 

12 éve már, hogy bejelentették a Star Citizent, ami egy agyonfinanszírozott MMO lett, és még mindig sehol sincs a megjelenés. A játék jelenleg az alpha 4.0-ben van. Az új év kezdetére új levelet írt Roberts, és ebben kijelentette, hogy az év témája a stúdió számára a játszhatóság lesz. Szerinte sokan úgy érezzük, hogy ha a jelenlegi játék kevesebb buggal és problémával rendelkezne, akkor páratlan élményt biztosíthatna. Több megközelítést használtak az utóbbi években, de nehéz volt kiegyensúlyozni az új funkciókat és technológiákat a javításokkal, és ezért gyakran instabilitás, romló teljesítmény, és hibás játékmenet keletkezett.

Ezért az új funkciók fejlesztését elkülönítik a tartalomalkotástól és hibajavítástól. Az új, tesztelést igénylő fícsőrök esetében saját kísérleti csatornát kapnak, és nem lesznek addig a játékba integrálva, amíg nem kapnak zöld utat erre. Roberts szerint a CIG-et gyakran rabul ejtette a technológiai vagy a funkciókkal kapcsolatos munka, mert a vártnál tovább tartottak ezek. Ezután Roberts a nagy kiadóknak esett neki, ami azért vicces, mert a közönség akkora pénzzel tolta meg a játékot, hogy ha valakinek nem lenne szabad kritizálnia ezzel kapcsolatban, az pont, hogy ő lenne…

A szerver meshing már megvalósult (a Star Citizen 4.0 backendjében), így egy sokkal sűrűbb univerzum és stabilabb teljesítmény született, és ezért Roberts szerint közel vannak az álmuk megvalósításához. Minden bolygó, landolási zóna és nagyobb állomás eltérő szerveren vannak, így a szerverek közötti határvonalak láthatatlanok, és a kiakadások, hibák kis régiókra szűkíthetőek, és a szervereknek kevesebb dolgot kell szimulálniuk. A játékosok száma is nőtt így, ugyanis szerverenként 100 helyett 500 játékost tudnak kezelni. A 4.0-ban a Pyro csillagrendszer (hat bolygó, tucatnyi bázis és előörs) is felbukkant.

A szerver meshing volt az utolsó nagy technológiai akadály a Star Citizen 1.0 előtt, mondta korábban Roberts. Ha ezt elérik, akkor a CIG szerint a funkciók és a tartalom megfelel a bolti, kereskedelmi szintnek, és akkor új játékosokat fogadhatnak be, stabil lesz a játék, és eléggé kifinomult lesz ahhoz, hogy folytatólagosan lekösse a közösséget, azaz nem lesz már alfa vagy korai hozzáféréses állapotban. De ezeket még márciusban mondta.

Mikor fog megjelenni a Star Citizen és a Squadron 42…?

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu