NINTENDO HÍREK – A Switch után nem hibázhatott a Nintendo, ahogy anno a Wii U-val tette a nagy sikereket elérő Wii után, és a konzervatív hozzáállás bevált a cégnek.
Részben a Nintendo 64-gyel, majd a GameCube-bal és a Wii U-val nem volt olyan sok sikere a nagy N-nek. Ezért is fontos volt, hogy a Switch-utód megfelelő névvel és hardverrel rendelkezzen. A WCCFTech meginterjúvolta Rhys Elliottot, a Midia Reaearch kutató elemzőjét. Óvatosra vette a nagy N? „Okos dolog volt a Nintendótól, hogy egyszerűen csak egy nagyobb, jobb Switchet készített. Bár a Nintendo Switch 2 biztosra megy, a bejelentő videó számos olyan életminőségbeli javulást mutat be, amelyre a rajongók évek óta vágytak, például nagyobb képernyőt (látszólag kisebb kerettel), stabilabb állványt és nagyobb formájú Joy-Conokat. A Nintendo azonban meglephet minket valami egészen váratlan dologgal is – például a pletykált egérfunkcióval.
Az egyenes név (Switch 2) a helyes választás. A Nintendo megtanulta a kemény leckét a Wii U zavaros elnevezési konvenciójából és a konzol szánalmas kudarcából. Sok fogyasztó (nem csak az alkalmi, hanem a törzsvásárlók is) azt hitték, hogy a Wii U a Wii kiegészítője, hasonlóan a Wii Fit Balance Boardhoz vagy a Wii Motion Plushoz. Ez a marketinghiba majdnem megsemmisítette a Nintendo Wii-vel elért összes eredményét. A dolgok borzalmasan alakultak volna, ha a Switch nem válik kulturális jelenséggé. És ezt a Nintendo vezetése (amely konzervatívabb, mint valaha) megértette. Most, hogy a Nintendo teljesen a Switch eredményeire támaszkodik, nem kockáztathatja meg a rajongók összezavarását. Elvégre a cég filmeken, vidámparkokon, játékokon és még ébresztőórákon átívelő cross-entertainment erőfeszítései mind a konzolmárkához vezetnek vissza. Ha a márka dobogó szíve nem működik, minden szétesik,” mondta Elliott.
Az elemző arra is kitért, hogy szerinte mekkora esély van arra, hogy a hardcore rajongók át fognak-e állni mihamarabb a Switch 2-re: „Nekik nehezebb megfelelni mint az alkalmi játékosoknak és a nagyközönségnek. Más hordozható platformok (pl. Steam Deck, Asus ROG Ally) valószínűleg nagyobb feldolgozási teljesítményt nyújtanak a Switch 2-nél, és a hardcore játékosok ezeket az összehasonlításokat fogják levonni. Arra számítunk, hogy ezek közül a hangoskodó kisebbségi játékosok közül sokan ennek ellenére meg fogják vásárolni a Switch 2-t. És itt még csak nem is ők a Nintendo fő célközönsége – a családok és az alkalmi játékosok azok. A Nintendo borzasztóan hallgatott a rajongók által kedvelt Metroid Prime 4-ről, amely a Nintendo más tulajdonságaihoz képest egy hiánypótló sorozat, de néhány rajongót bevonzana. A Pokémon-rajongók pedig a Pokémon Legends: Z-A gyorsabban futó változatát találnák csábítónak, mivel a Switch újabb Pokémon-játékainak framerate- és teljesítményproblémái komoly fájdalmat okoztak a közösségnek,” tette hozzá Elliott.
Egyik platform sem adja el magát belső támogatás nélkül. Elliott így vélekedik a belső, first-party támogatásról: „Megerősítették, hogy lesznek Switch 2-exkluzív játékok. A Mario Kart 8 Deluxe több mint 64 millió példányban kelt el, így a Mario Kart 9 Switch 2-exkluzívvá tétele nagyon csábító lenne, hogy a játékosokat az új gépre csábítsa. A Nintendo más franchise-okon alapuló további karakterek és pályák hozzáadása a játékhoz tömegeket vonzana. A belső stúdióik fejlesztési ütemtervei alapján úgy tűnik, hogy „aranybánya” címeken ülnek, amelyeket a Switch 2 megjelenési időszakában dobhatna piacra. A Mario Kart mellett egy új 3D Mariót, egy továbbfejlesztett Pokémont és valószínűleg néhány más meglepetést is várok az első évben. A cég mindent bele fog adni.
Érdemes megjegyezni, hogy már majdnem öt év telt el az Animal Crossing óta. A 2020-as Animal Crossing: New Horizonsból több mint 45 millió példányban kelt el és kulturális korszellemmé vált, és a folytatás teljes erővel mozgósítani fogja a hangulatos játékosokat is. Egy új Animal Crossing és Mario Kart újra aktiválná a pandémia alatt játszók egy részét. Szerintem a visszamenőleges játéktámogatás is fontos. Ez az, amit a játékosok (és különösen a fiatalabbak) elvárnak a piactól. A versenytársak is ezt tették az Xbox Series X és a PlayStation 5 generációval. A Nintendo itt nem szeretné elidegeníteni a rajongókat,” mondta Elliott.
És mi a helyzet a külsős, third-party támogatással? „A Ubisoftot leszámítva sok harmadik fél kiadó későn érkezett a buliba az eredeti Switch esetében, mivel a Wii U alulteljesítménye elriasztotta őket. A Nintendo Switch 2 esetében a dolgok másképp alakulnak, és a harmadik felek már az elején beszállnak a piacra. A Switch 2 ugródeszkát kínál a külsős fejlesztők számára, hogy meghosszabbítsák játékkatalógusuk életciklusát, ami elkötelezettséget és bevételnövekedést ígér a kis és nagy harmadik fél fejlesztők számára. Az Electronic Arts, a Ubisoft és a hasonló cégek számára lehetőséget jelent majd arra, hogy meghosszabbítsák régebbi PlayStation 4 és Xbox One-korszakbeli játékaik termékéletciklusát. Ha már itt tartunk, az Xbox és még a PlayStation is inkább a Switch-re tervez játékokat. Arra számítok, hogy ez fokozódni fog, ahogy ezek a cégek folytatják off-platform stratégiájukat. Én már most is tudok játszani a Halóval a Steam Deckemen. Elvárom, hogy egyszer majd a Switch 2-n is játszhassak vele,” mondta az elemző.
A Nintendo Switch 2 valamikor idén fog megjelenni.
Forrás: WCCFTech