Bírságot kapott a Genshin Impact kiadója az Egyesült Államokban!

Az FTC (Federal Trade Commission = amerikai szövetségi kereskedelmi bizottág) szerint a Genshin Impact megtévesztette a kiskorúakat, és a kiadónak megtiltották, hogy ők is lootboxokat vásárolhassanak.

 

A Genshin Impact kiadója, a Cognosphere (ez a kínai HoYoverse másik neve) beleegyezett, hogy 20 millió dolláros bírságot fizet, és megakadályozza, hogy 16 év alatti gyerekek szülői beleegyezés nélkül vásárolhassanak a játékban az FTC-vel kötött megállapodás értelmében, mivel állítólag megsértette a gyermekek online adatvédelméről szóló törvényt (COPPA), és megtévesztette a gyerekeket és más felhasználókat a játékon belüli tranzakciók valós költségeiről és a ritka nyeremények megszerzésének esélyeiről. Habár a Cognosphere elfogadta a bírságot, a cég szerint az FTC számos állítása pontatlan.

Az amerikai igazságügyi minisztérium által benyújtott panasz azt állította, hogy a Cognosphere a COPPA-szabályok megsértésével aktívan forgalmazta a Genshin Impactet a gyermekek számára, és személyes adatokat gyűjtött tőlük, megtévesztette a játékosokat a lootboxokból szerezhető tárgyak esélyeiről és költségeiről, valamint egy kihívást jelentő és zavaros vásárlási rendszert használ, amely félrevezeti a fogyasztókat a játékosok által folyamatosan loot boxokra költött pénzösszegről, valamint arról, hogy a játékosoknak valószínűleg mennyit kellene költeniük bizonyos nyeremények megszerzéséhez.

A Genshin Impact megtévesztette a gyerekeket, tizenéveseket és más játékosokat, hogy több száz dollárt költsenek olyan nyereményekre, amelyek megnyerésére kevés esélyük volt. Az ilyen sötét mintákat, taktikákat alkalmazó cégeket felelősségre kell vonni, ha megtévesztik a játékosokat, különösen a gyerekeket és a tizenéveseket a játékon belüli tranzakciók valódi költségeiről,” mondta Samuel Levine, az FTC Fogyasztóvédelmi Hivatalának igazgatója.

A sötét minták (dark pattern, vagy dark design) a felhasználói felület olyan elemeit jelöli, amelyeket szándékosan úgy terveztek, hogy megtévesztőek legyenek jellemzően azzal a céllal, hogy a felhasználókat akaratlanul is megtévesszék, és így többnyire vásárlásra késztessék. A játékiparban ez egyre nagyobb gondot jelent: 2022-ben az Epic Games 520 millió dolláros egyezséget kötött az FTC-vel egy olyan panasz miatt, amely a Fortnite-ban használt sötét minták állítólagos használatát tartalmazta. Ezek a sötét minták a nagyvilágban is léteznek: 2023-ban például az FTC panaszt nyújtott be az Amazon ellen, amiért az manipulatív, kényszerítő vagy megtévesztő, sötét mintaként ismert felhasználói felületeket használ a fogyasztók becsapására, hogy azok automatikusan megújuló Prime-tagságra előfizessenek.

Egy szövetségi bírónak még el kell fogadnia az egyezséget, amelynek értelmében a Cognosphere 20 millió dolláros bírságot fizet, és a következő változtatásokat hajtja végre a Genshin Impactben: a 16 év alatti gyermekek nem vásárolhatnak lootboxokat szülői beleegyezés nélkül; a virtuális pénznemmel megvásárolható összes lootboxot elérhetővé kell tenni a valódi pénzzel történő közvetlen vásárlásra is; A többszintű virtuális valuta lootbox esélyeit és árfolyamát pontosan kell közzétenni mindennemű hamis feltüntetés nélkül; a 13 év alatti játékosoktól gyűjtött személyes adatokat törölniük kell, kivéve akkor, ha a szülők engedélyt adnak az adatok megtartására; továbbá minden COPPA-előírásnak, (beleértve az értesítési és hozzájárulási követelményeket is) eleget kell tenniük.

A Cognosphere közleményében ezt írta: „A Genshin Impact egy népszerű, ingyenesen játszható, anime stílusú játék, amelyet idősebb tizenéveseknek és felnőtteknek terveztek. Bár úgy véljük, hogy az FTC számos állítása pontatlan, azért egyeztünk bele ebbe a megállapodásba, mert értékeljük közösségünk bizalmát, és osztozunk a játékosaink számára az átláthatóság iránti elkötelezettségben. A megállapodás értelmében az elkövetkező hónapokban új korhatár- és szülői beleegyezési védelmet vezetünk be a gyermekek és fiatal tizenévesek számára, és növeljük a virtuális valutával és jutalmakkal kapcsolatos játékon belüli közzétételeinket az Egyesült Államokban élő játékosok számára.”

20 millió dollár (8 milliárd forint) nekik meg sem kottyan…

Forrás: PCGamer, FTC, Cognosphere

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu