A pletykák szerint a Sony következő generációs konzoljának rendszerlapkája (system-on-a-chip = SoC) tervezésileg már el is készült.
A PlayStation 6 munkálatai jóval előrébb járhatnak annál mint amit eddig hittünk. A NeoGAF fórumon Kepler_L2, egy jól ismert és megbízható AMD-s szivárogtató kommentált. A tudomása szerint az új PlayStation SoC-jének tervezése már elkészült, és már a szilikont (prototípus-gyártást) megelőző hitelesítési fázisban van. Az A0 tapeout 2025 végén következhet. Ez technológiai fogalom, úgyhogy kicsit átfogalmazzuk, hogy mi is történhet pontosan a kulisszák mögött…
A konzol megjelenése nem lehet annyira messze. Az A0 tapeout és egy konzol rajtja között általában két év szokott eltelni. Ha ezt a formulát a PlayStation 6 is köventi fogja, akkor a next-gen platform 2027 őszén jöhet (és ez logikus is: PlayStation 3 – 2006 ősze, PlayStation 4 – 2013 ősze, PlayStation 5 – 2020 ősze…). Kepler_L2 a PlayStation 6 GPU-járól is beszélt. Ez szerinte az AMD gfx13 forkja (elágazása), amit korábban RDNA 5-nek neveztek, de most már UDNA néven fut. Ez lesz tehát a napokon belül bemutatandó AMD Radeon RX 9070 utáni generáció, ugyanis ez az RDNA 4 architektúrán fut. A szivárogtató nem tudja, mekkora lesz a gfx13, és amint az AMD felfedi az architektúrát, ő közölni fog róla pár részletet.
A PlayStation 6-ról nem sokat tudunk még, azt leszámítva, hogy a PlayStation 4 és a PlayStation 5 után ez is az AMD technológiájával fog megvalósulni (ahogy feltehetőleg az Xbox One és az Xbox Series után a next-gen Xbox is). Erről tavaly írtunk már, amikor kiderült, hogy az Intel elvesztette a versenyt az AMD-vel szemben, ugyanis nem tudott megegyezni a két cég, hogy mekkora profitot kaszáljon az Intel minden egyes eladott chip után.
A PlayStation 6 valószínűleg a PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) felskálázó új verzióját fogja használni, de ez csak tipp a részünkről.
Forrás: WCCFTech