A Wartorn ihlete mögött egy olyan elfeledett Bungie-játék áll, ahol törpéket irányíthattunk, hogy azok zombikat robbantsenak fel.
Mindenkinek eltérő, hogy mikor tapasztalt először fizikát egy videojátékban. Egy korai példának a Myth 2: Soulblightert lehet felhozni a Bungie-tól. Ez egy fantasy taktikai játék, ahol hatalmas káosz kerekedik abból, ahogy a törpék bombákat hajigálnak, és a seregük idővel a zombik testrészeit szerte a pályákon hagyják. Bár a franchise-ot a Halo kapásból felül tudta múlni, ez a játék ihletet adott a Texas államban levő Dallas-i Stray Kite Studios számára. A Wartorn bejelentéséről már írtunk részletesebben.
A bejelentő videó nem nagyon merül el abban, hogy milyen narratívát kap majd a Wartorn, hanem inkább arra tér ki a videó (amit azért lent beágyaztunk), hogy milyenek lesznek a harcok. A Myth ihlete kb. harminc másodperccel a videó kezdete után fel is ismerhető, ugyanis ekkor láthatjuk a nyílzáporos képességet, de újabb fél perccel később az, amikor egy ogre a földhöz vágja a bunkósbotját, hogy egy lökéshullámot generálva ledöntsön több ellenfelet is a lábáról.
A Bungie művétől is van eltérés, mert a természeti képességek is a Wartorn részei, így például tűzgolyókat is lehet majd használni. Van még a szökőár varázslat is, amely a trailer felénél egy csapat tüzes démon fölé borul. Ezek az elemek a jelek szerint a már megszokott módon lépnek majd kölcsönhatásba egymással (a víz eloltja a tüzet, a villám villamosítja a vizet, stb.), miközben a Stray Kite állítása szerint nagymértékben rombolható környezetekben is pusztítást végeznek.
Paul Hellquist, aki a SWAT 4 és a BioShock vezető tervezője volt, később a Borderlands játékdizájn-igazgatója volt, és most a Stray Kite-nál dolgozik. Shovaen Patel, a stúdió társalapítója korábban az Orcs Must Die-sorozaton dolgozott, és ennek a hatása is érzékelhető. Hellquist egy YouTube-osnak, CohhCarnage-nek adott interjújában elmondta, hogy a Myth nagy hatással volt rájuk: „Különböző ötleteket vetettünk fel, hogy milyen játékokat szeretnénk készíteni. És felvetettem, hogy játszott-e már valaki a Myth-tel? És Shovaen rögtön azt mondta, hogy igen, és ő imádta annak idején. Ez volt az, ami elindította a lavinát, és azon gondolkodtunk, hogy mennyire király lenne feleleveníteni néhány dolgot abból a termékből, de modernizálva azt,” mondta Hellquist.
A Wartorn a tervek szerint idén fog korai hozzáférésben megjelenni a Steamen.
Forrás: PCGamer