HANDHELD HÍREK – Ahogy az várható volt, a Resident Evil 2 iPhone-os verziója az eladási adatok alapján hatalmas bukásnak bizonyult, és ezzel újabb sikertelen indulást könyvelhet el a Capcom az Apple mobilplatformján.
Minden jel arra mutat, hogy a Capcom legutóbbi próbálkozása, hogy egyik nagy AAA-játékát iPhone készülékekre hozza, egyáltalán nem alakult jól. A Resident Evil 2 december 10-én jelent meg az Apple néhány eszközén, de az eladási becslések szerint a kereskedelmi teljesítmény messze elmaradt az ideálistól. Ez az eredmény újabb sikertelen indulást jelent a japán fejlesztő számára az Apple márkájú eszközökön.
Az Appmagic (a Mobilegamer.biz-en keresztül) által közölt számok szerint a Resident Evil 2 alig hozott valamivel több mint 100 ezer dollárt a decemberi megjelenése óta. A játék elérhetősége korlátozott volt: csak iPhone 15 Pro, iPhone 16, valamint M1 vagy újabb chippel rendelkező iPadek és Macek tulajdonosai férhettek hozzá. A portál emlékeztetett, hogy a játékosok az első néhány fejezetet ingyen kipróbálhatják, mintha egy demóról lenne szó. Ezt követően egy üzenet jelenik meg, amely figyelmezteti a felhasználót, hogy a teljes játék csak vásárlás után érhető el, az App Store-ra irányítva őket.
Árak és eladások: mélyrepülés a start után
December 10. és január 8. között a Resident Evil 2-t 10 dollárral olcsóbban kínálták iPhone-on. Ez idő alatt a játék körülbelül 95 ezer dollár bevételt termelt, ami azt jelenti, hogy nagyjából 9 500 játékos vásárolta meg. Január 9-től kezdve a játék teljes áron érhető el, és azóta csupán 7 ezer dollárt hozott, ami körülbelül 175 vásárlót jelent.
A Resident Evil, az Assassin’s Creed Mirage és a Death Stranding eladásai is gyengén teljesítettek
Amint a hír elején is említettük, nem ez az első alkalom, hogy gyenge számokat produkálnak a nagy AAA-játékok az iPhone és iOS ökoszisztémában. A Resident Evil 4 Remake, a Resident Evil Village, a Resident Evil 7, a Death Stranding és az Assassin’s Creed Mirage szintén „messze a sikerességtől” eladásokat értek el. Mindezek ellenére a Capcom továbbra is próbálkozott, és elindította a jelen cikkben tárgyalt Resident Evil 2-t. A kérdés most az, hogy a japán cég folytatja-e ezt az irányt, vagy inkább leáll az AAA-élmények Apple-eszközökre történő fejlesztésével.
Forrás: 3djuegos