TECH HÍREK – Az LG Electronics Inc. (LG) bejelentette pénzügyi eredményeit a 2024-es évre vonatkozóan 87,73 billió KRW konszolidált bevételt és 3,42 billió KRW működési nyereséget tesz közzé. Ez a cég történetének legmagasabb éves bevételének új rekordja.
A bevétel tekintetében mind a háztartási gépek, mind a járműalkatrészek üzletága zsinórban kilencedik éve folytatták növekedésüket, hozzájárulva a vállalat legmagasabb bevételi eredményéhez. Az LG Home Entertainment Company és a Business Solutions Company bevétele is nőtt az előző évhez képest.
Az üzemi eredmény enyhén csökkent az előző évhez képest, elsősorban ennek oka olyan külső tényezők miatt, mint a háztartási gépek iránti globális kereslet késedelmes élénkülése és a megnövekedett logisztikai költségek az év második felében. E kihívások ellenére a társaság éves szinten stabil profitstruktúrát tartott fenn. Ezt a stabilitást az üzleti portfólió átalakításából eredő minőségi növekedés és a megnövekedett eladások működési tőkeáttétele eredményezte.
2024-es üzleti teljesítmény
A LG háztartási készülékek & Az Air Solution Company 33,2 billió KRW bevételről számolt be 2024-ben. Miután két évvel ezelőtt először lépte túl a 30 billió KRW éves bevételt, a vállalat továbbra is fenntartható teljesítményt mutatott fel, és tavaly kétszámjegyű bevételnövekedést ért el. A működési eredmény elérte a 2,04 billió KRW-t, leküzdve a megnövekedett logisztikai költségek jelentette kihívásokat. 2021 óta ez az első alkalom, hogy a vállalat működési nyeresége meghaladja a 2 billió KRW-t.
A vállalat minőségi növekedését az üzleti modellekben bekövetkezett változások vezérelték, amelyek tartalmazza a háztartási gépekre vonatkozó előfizetéseket és a közvetlen fogyasztókhoz történő értékesítést. A háztartási gépek előfizetéseiből származó bevétel több mint 75 százalékkal nőtt az előző évhez képest, megközelítve a 2 billió KRW-t. Emellett a fűtési, szellőztetési és légkondicionálási (HVAC) rendszereket magában foglaló B2B szegmens tovább bővült.
A LG Home Entertainment Company 2024-ben 15,23 billió KRW bevételről és 315,9 milliárd KRW működési nyereségről számolt be. Az OLED TV-k olyan régiókban növekedtek, mint Európa és Ázsia, a globális sportesemények hatására. Ezenkívül a webOS-alapú hirdetési és tartalomszolgáltatási üzletág éves bevétele meghaladta az 1 billió KRW-t.
A LG Vehicle Component Solutions Company 2024-ben 10,62 billió KRW bevételről számolt be, ami a második egymást követő év, amikor meghaladja a KRW-t 10 billió bevétel. Az elektromos járművek iránti kereslet átmeneti lassulása ellenére a Társaság immár kilencedik éve stabil bevételnövekedést mutatott, amit a magas rendelésállomány is támogat. Az üzemi eredmény azonban 115,7 milliárd KRW-ra csökkent az előző évhez képest, elsősorban az új megrendelési projektek fejlesztési költségeinek növekedése és a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállást célzó K+F beruházások miatt.
A LG Business Solutions Company 5,69 billió KRW bevételről számolt be 2024-ben, működési vesztesége pedig 193,1 milliárd KRW volt. A bevétel növekedését a személyre szabott kereskedelmi kijelzők, például szállodák, üzletek, vállalkozások és iskolák, valamint a prémium IT-termékek, például az LG gramm előmozdítása okozta. A Társaság azonban továbbra is működési veszteséget szenvedett a kulcsfontosságú termékek nyersanyagárainak emelkedése és az erősödő piaci verseny miatt.
2025-ös üzleti útmutatás
Az LG az üzleti portfólió-innováció révén következetesen minőségi növekedésre törekszik, annak ellenére, hogy változó globális piac és versenykörnyezet. A vállalat üzleti egységeinek tavaly év végi átcsoportosítását követően az LG célja az üzletágai közötti szinergiák erősítése és a működési hatékonyság javítása. Ezen túlmenően az LG arra fog összpontosítani, hogy erősítse vállalkozásai alapvető versenyképességét a minőség és a költségek tekintetében, miközben biztosít egy stabil profitstruktúrát.
A LG Home Appliance Solution Company új termékek piacra dobását tervezi regionális specializációval és mesterséges intelligencia-alkalmazásokkal azzal a céllal, hogy a volumenzóna értékesítésének növelésével növelje az értékesítést felállások. A Vállalat emellett az otthoni mesterséges intelligencia megoldások üzletágát is előmozdítja, hogy elérje célját: „Zero Labor Home, Makes Quality Time”. Ezenkívül az előfizetési üzletág aktívan terjeszkedik Koreán, Malajzián és Tajvanon túl, Thaiföldre, Indiára és más régiókra is, folyamatosan új lehetőségeket teremtve ezzel.
A LG Media Entertainment Solution Company célja az olyan prémium termékek értékesítésének bővítése, mint az OLED és a QNED, miközben az AI-funkciók révén megkülönböztetett vásárlói élményt nyújt. A Vállalat integrálni fogja az LG képernyő-alapú üzletágainak működését – beleértve a tévéket, informatikai eszközöket és információs kijelzőket – a hardver- és platformüzletek közötti szinergiák fokozása érdekében. Ezenkívül a webOS-t egy integrált tartalom- és szolgáltatásplatformmá fejlesztik beltéri és kültéri használatra egyaránt, folyamatos tartalombefektetéssel és partnerkapcsolatok bővítésével.
A LG Vehicle Solution Company célja, hogy a járműalkatrészek beszállítóján túlmenően a teljes járműélményt biztosító innovatív megoldások szolgáltatójává váljon. A Társaság a jövőre való felkészülés során az SDV képességek biztosítására fog összpontosítani. Arra is törekszik, hogy a rendelésállománya alapján stabil bevételt tartson fenn, miközben a termékösszetétel javításával és az általános működési fejlesztésekkel javítja a jövedelmezőséget.
Az újonnan alapított LG Eco Solution Company célja, hogy az LG HVAC üzletágát gyorsan globálisan vezető szereplővé tegye azáltal, hogy kulcsfontosságú technológiai versenyképességét kihasználja. alkatrészek, mint a motorok és kompresszorok. A Társaság a helyi önfenntartó termelési rendszerek kiépítésére és a régióspecifikus megoldások kidolgozására helyezi a hangsúlyt. Átfogó megoldásokat kínál különféle terekhez, beleértve az ipari, kereskedelmi, nyilvános és lakossági létesítményeket, a nagy hűtőktől a kereskedelmi és lakossági klímaberendezésekig.