Nem fogod elhinni, mennyivel többe kerül a játékok fejlesztése, mint 15 éve!

A ma játszott videojátékok kifejlesztése tízszer annyiba kerül, mint 15 évvel ezelőtt, és ez a diagram megmutatja a mai őrületes költségvetéseket. Az Epyllion Group friss jelentése összehasonlította olyan sorozatok költségeit, mint a Halo vagy a Spider-Man, az elmúlt évek adatai alapján.

 

Mindannyian tudjuk: az iparág évek óta komoly problémákkal és átszervezésekkel küzd, amit a szakértők súlyos válságként emlegetnek. Természetesen a tömeges elbocsátások és stúdióbezárások mellett sokat beszéltek arról is, hogy a videojátékok költségvetése exponenciálisan nőtt. Például a Spider-Man 2 költségvetése – a Forbes szerint – elérte a 300 millió dollárt, így a befektetések az elvárásokkal együtt nőttek, amelyek közül sok már teljesíthetetlennek tűnik. De vajon gondolkodtál-e már azon, mennyire növekedtek a fejlesztési költségek az elmúlt évtizedben? Itt van a válasz.

Az Epyllion Group friss jelentése megosztotta a videojátékok gyártási költségeinek elképesztő növekedését az elmúlt tizenkét évben, kiemelve, hogy a legnépszerűbb franchise-ok költségvetése riasztó ütemben emelkedett. Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy bár a pénzügyi csoport információi bizonyos esetekben pontosak, máskor független jelentéseken alapulnak, így néhány adat feltételezés, nem pedig pontos szám.

 

Így nőtt a költségvetés olyan sorozatoknál, mint a Call of Duty, a Spider-Man és a Halo

 

Például, ha az egyik legismertebb sorozatra, a Final Fantasy-ra koncentrálunk, a Final Fantasy XIII fejlesztése 2009-ben alig több mint 47 millió euróba került. Ezzel szemben csupán tizennégy évvel később a Final Fantasy XVI költségvetése már elérte a 209 millió eurót, amely közel áll a Red Dead Redemption 2 költségvetéséhez.

Ez a tendencia más franchise-oknál is megfigyelhető, például a Call of Duty-nál. 2009-ben a Modern Warfare 2 fejlesztése kevesebb mint 47 millió euróba került, míg hat évvel később a Black Ops 2 költségvetése 71 millió euróra nőtt. A tavaly megjelent Modern Warfare III esetében ez a szám már 550 millió euróra ugrott, amely magában foglalja a fő kampány, a multiplayer és a zombimód fejlesztését, de nem tartalmazza a megjelenés utáni tartalmakat.

A Halo és a Spider-Man sorozatok sem maradnak el. A Halo: Infinite költsége 600 millió dollár volt (ez esetben az adatok becsléseken alapulnak az FTC és a Microsoft peres ügyei alapján), míg a korábbi részek, például a Halo 4 és a Halo 5 költségvetése lényegesen alacsonyabb volt, nagyjából 120 millió és 180 millió euró. A PlayStation exkluzív címeinek költségei szintén jelentősen megugrottak: a Miles Morales és az első Spider-Man játék költségvetése 145 millió, illetve 100 millió euró volt.

A legfontosabb azonban az, hogy ezeknek a franchise-oknak a folyamatos népszerűsége ellenére a bevételek nem tartanak lépést a növekvő költségekkel. Ez komoly aggodalmat keltett az iparágban, különösen annak fényében, hogy az olyan játékok ára, mint a GTA 6, várhatóan elérheti a 80 vagy akár 100 eurót is. Ez jelentős növekedés a jelenlegi szabványokhoz képest, és sokan attól tartanak, hogy mindez veszélybe sodorhatja az ipar jövőjét.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu