Arknights: Endfield: Egy kínai nyílt világú RPG riadóztatta a japán fejlesztőket

„Minden egyes animáció messze felülmúlja a mi játékainkat.” A Hypergryph kínai vállalat által fejlesztett Arknights: Endfield egyértelművé tette, hogy az ázsiai óriás határozottan betör a nemzetközi piacra.

 

Az utóbbi években rengeteget beszéltek Kína látványos előretöréséről a nagy költségvetésű videojátékok piacán, amelynek célja egyértelműen a nyugati piac meghódítása. Bár az iparág hazai szinten mindig is erős volt, az utóbbi időben egyre több projekt ért el nemzetközi sikert – elég csak a Black Myth: Wukong-ra gondolni. Kína AAA-játékok iránti növekvő elkötelezettsége azonban most Japánban is komoly aggodalmat keltett, ahol egyes művészek úgy vélik, hogy a kínai fejlesztők már most évekkel előrébb járnak a gyártási technológiák terén. A vita újabb hullámát az Arknights: Endfield legfrissebb előzetese indította el.

A Hypergryph legújabb játékának előzetese – amely már több mint 6,9 millió megtekintésnél jár – lenyűgöző részletességgel mutatja be a karakterek, például Yvonne mozgását, és mind a japán játékosokat, mind az iparág szakembereit meglepte annak folyékonyságával és precizitásával. Alwei, az Indie-Us Games egyik képviselője és az Unreal Engine szakértője szerint a legnagyobb különbség a kínai és japán játékok között nem a grafikai minőségben, hanem az animációk kidolgozottságában rejlik.

 

A kínai fejlesztők új mércét állítanak az animáció terén

 

Szakértők szerint a kínai játékok olyan aspektusokban is kiemelkednek, mint a fizika, a kamerakezelés és a játékos figyelmének irányítása. Az egyik legnagyobb problémát a japán stúdiók számára az jelenti, hogy hiány van tapasztalt animátorokból. Az iparág magas kereslete miatt rendkívül nagy a verseny a cégek között, sőt, még a vállalaton belüli osztályok között is. Emellett a költségek csökkentése érdekében a japán fejlesztők gyakran kényszerülnek generikus mozgásokat és motion capture technológiát használni egyedi animációk helyett – míg a kínai stúdiók nagyobb rugalmasságot engedhetnek meg maguknak ezen a téren.

Egy másik kulcsfontosságú tényező a költségvetés és a munkamódszerek eltérése. Egy névtelenséget kérő japán animátor szerint nemcsak az számít, hogy a kínai fejlesztőknek több pénz áll a rendelkezésére, hanem az is, hogy miként osztják be ezeket az erőforrásokat. Míg Japánban elsősorban a látványvilágra összpontosítanak a játékosok megnyerése érdekében, addig Kínában hatalmas összegeket fordítanak az animációra és a karakterek kifejezőkészségére. Shiba_29, egy japán illusztrátor – aki kínai stúdiókkal is dolgozott – azt állítja, hogy Kínában a projektek gyártási mérete „tízszer nagyobb”, mint Japánban, és a munkakörnyezet sokkal rugalmasabb, ami lehetővé teszi az olyan ötletek kipróbálását, amelyek a japán piacon soha nem kapnának zöld utat.

Hogy ezek a változások milyen hatással lesznek az iparra, azt még nehéz megjósolni, de az biztos, hogy Kína új szintre emeli a videojáték-animációk minőségét. Olyan fejlesztőstúdiók, mint a HoYoverse, a Hypergryph és a Kuro Games, egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a részletességre, és ezzel hatalmas kihívást jelentenek a japán fejlesztők számára, akik kénytelenek szembenézni a kínai piac egyre növekvő nemzetközi befolyásával.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu