Csak nem az Electronic Arts ostorja csattant a stúdión? Hiszen pont a kiadó panaszkodott arra, hogy ez az egyik olyan játék volt, ami az elvárásokat nem tudta teljesíteni…
A BioWare ügyvezetője, Gary McKay egy blogposztban közölte, hogy a stúdió létszáma jelentősen zsugorodott: „Ma a jövő felé fordulunk, és a BioWare történetének következő fejezetére készülünk. Ahogy azt 2023 augusztusában bejelentettük, megváltoztatjuk a játékkészítés módját, hogy megfeleljen a következő projektjeink igényeinek, és a legmagasabb minőségi elvárásokhoz tartsuk magunkat. Most, hogy a Dragon Age: The Veilguard megjelent, a BioWare egy alapcsapata az eredeti trilógia veteránjainak (többek között Mike Gamble, Preston Watamaniuk, Derek Watts és Parrish Ley) vezetésével fejleszti a következő Mass Effectet.
A Mass Effect fejlesztése és átadása során az innováció iránti heves elkötelezettségünknek megfelelően kihívás elé állítottuk magunkat, hogy mélyen elgondolkodjunk azon, hogy a legjobb élményt nyújtsuk rajongóinknak. A teljes fejlesztési ciklusok közötti időszakot arra használjuk ki, hogy újragondoljuk, hogyan dolgozunk a BioWare-nél. A fejlesztés ezen szakaszát tekintve nincs szükségünk a teljes stúdió támogatására. Hihetetlenül tehetségesek vagyunk itt a BioWare-nél, ezért az elmúlt hónapokban szorgalmasan dolgoztunk azon, hogy sok kollégánkat összepárosítsuk az Electronic Arts más csapataival, amelyeknek olyan nyitott pozíciói voltak, amelyek jól illeszkedtek. A mai hírrel a BioWare egy agilisabb, koncentráltabb stúdióvá válik, amely felejthetetlen RPG-ket készít. Nagyra értékeljük a támogatásotokat, miközben a BioWare új jövőjét építjük,” írta McKay.
Various Developers and Writers have been reportedly laid off at BioWare
byu/IcePopsicleDragon inGamingLeaksAndRumours
A blogposzt nem említi, de sokan ezzel az átszervezéssel elvesztették munkájukat, azaz nem tudtak máshová menni az Electronic Artson belül. A LinkedInen és a Bluesky-on sokan megemlítették, hogy ki távozott, és ezt a Redditen összefoglalták. A lista elég termetes: Trick Weekes vezető író, Karin West-Weekes vezető szerkesztő, Ryan Cormier narratív szerkesztő, Jennifer Cheverie Cott producer, Daniel Steed társjáték-producer, Lina Anderson vezető termékmenedzser és Michelle Flamm vezető rendszertervező.
A Dragon Age: The Veilguard 1,5 millió játékoshoz jutott el, ami az elvárásoknak mindössze a fele, és emiatt nem csoda, hogy az Insider Gaming szerkesztőjétől az olvasható, hogy még pár tucat fejlesztőt elküldtek a stúdióból…
Forrás: WCCFTech