NINTENDO HÍREK – A Metal Gear Solid legendásnak nevezhető karakteréhez hasonló tudással rendelkezhet a Nintendo Switch utódjának leszedhető kontrollere.
A Nintendo hamarosan megjelenő Switch 2-jén használt Joy-Con kontrollerek olyan technológiát tartalmazhatnak, amely előre tudja jelezni a játékos következő lépését. Az információ egy január 23-án közzétett Nintendo szabadalmi bejelentésből származik, amely a Nintendo Switch 2 kezelőfelületébe beépíthető potenciális technológiára utal. A Switch amúgy eddig egész jó pályát futott be a megjelenése óta eltelt közel nyolc év óta. A hybrid platform a jelenlegi generáció vezető konzoljának nevezhető, ugyanis a Switch nemrég minden idők legkelendőbb konzoljává vált az Egyesült Államokban, megelőzve a PlayStation 2 életre szóló eladási számait.
A nagy N már arra készül, hogy a Switch átadja a helyét az utódnak, ami szerencsénkre nem kapott valami hülye nevet, hanem annyi lett, hogy Nintendo Switch 2, amiről a januári hivatalos teaser videó előtt heteken keresztül láttuk és hallottuk a pletykákat. Vannak azért megválaszolatlan kérdések, és ezekre talán az április 2-án esedékes Nintendo Directben kaphatunk választ. A kérdések egy része biztosan kitér a Joy-Conra, ami több új funkcióval rendelkezhet.
A mágneses rögzítés is ilyen, és ez akár az első Switch esetében is felbukkanhatott volna. De az egyik új funkció egy olyan rendszer lehet, amely előre jelzi a játékosok jövőbeli bemeneteit. A Nintendo által 2024 augusztusában benyújtott és január 23-án közzétett szabadalmi bejelentés részletesen leír egy olyan rendszert, amely nyomon követi a játékos ujjának helyzetét és irányát, amikor az a gombok közelében van, és amely képes megjósolni a játékos következő bevitelét.
A szabadalom szerint (ez lényegében egy, a mechanizmus logikáját részletező folyamatábrát tartalmaz), a Nintendo egy olyan rendszert ír le, amely követi a játékos ujját, amint az a vezérlő gombjaival érintkezik. Amikor a játékos ujja más gombok megnyomására mozdul, a rendszer a játékos által érintett vagy megnyomott gombok sorrendje alapján automatikusan képes végrehajtani a jövőbeli inputot. Röviden: a leírt rendszer képes rögzíteni a játékosok ujjainak mozgásmintáit a vezérlőn, majd a következő bevitelük előrejelzésén alapuló műveleteket végrehajtani. Így például a menü kiválasztása, a játékon belüli műveletek (támadási szekvenciák) simábban megtörténhetnek. Ezek a prediktív rendszerek már évek óta működnek a játékokban, és hasonló próbálkozások, amelyek a játék logikáját használják a játékos bemenetének „kitalálására”, olyan rendszerek alapját képezik mint példáu a verekedős játékokban használt rollback netcode.
Na, ehhez hasonló volt az, amit Kojima Hideo létrehozott Psycho Mantisszel az első MGS-ben…
Forrás: GameRant