A FromSoftware alaposan felrázta a kedélyeket az Elden Ring önálló spin-offjával, és emiatt nem csoda, ha a japán stúdiónak reagálnia kellett a rajongói felvetésekre.
Az Elden Ring Nightreign egy új, többjátékos élmény lesz kisebb túlélési és battle royale elemekkel. Ishizaki Junya, aki az Elden Ring harcokért felelős igazgatója volt, most pedig az Elden Ring Nightreign rendezője, a PCGamer magazinnak adott interjújában elmondta, hogy a FromSoftware célja abszolút nem az volt, hogy a mostanában divatos trendeket kövesse, és így nem egy élő szolgáltatásos (live service) játékként tervezte a csapat…
„A hangsúly a játékélmény sűrítésén volt (az RPG elemeken, a felfedezésen, a karakterépítésen és a szintlépésen). Azt akartuk, hogy úgy érezzük, mintha mindez összeállna, és egy boss elleni küzdelemben csúcsosodna ki, de koncentráltabb formában. A teljesítésnek ehhez az új érzéséhez, amit az Elden Ringben vagy a korábbi címeinkben nem igazán találsz meg, úgy éreztük, hogy szükségünk van néhány új mechanikára és néhány új elemre, amit hozzáadhatunk ehhez a keverékhez. Soha nem voltunk azon az állásponton, hogy „semmiképpen ne csináljunk olyasmit, amit más cégek csinálnak, vagy ne kövessünk semmilyen trendet”.
Szóval nem úgy tekintettünk erre mint egy trend követésére, hanem úgy láttuk, hogy ezek olyan érdekes elemek, amelyek jól működhetnek a többjátékos játékmenetre összpontosító játékmenetünkben. Olyan játékot szerettünk volna, amely a vásárlás napján már a dobozból kivéve teljes csomagnak tűnik, így minden megnyitható – ez nem az, amit mi „élő szolgáltatásos” játéknak tartanánk. Még mindig gondolkodunk a megjelenés utáni tartalmak lehetőségein,” mondta Ishizaki.
A rendező aztán arról is beszélt, hogy minden menetet máshogy lehet majd megközelíteni: „Azt akartuk, hogy maga a térkép egy óriási dungeon legyen, így a játékosok minden alkalommal másképp járhatják be és fedezhetik fel a területet. A harmadik nap végén ki kell választanod, hogy melyik boss ellen akarsz megküzdeni. Miután meghoztad ezt a döntést, talán van egy elképzelésed arról, hogyan akarsz stratégiát kidolgozni ellene, és ez megváltoztathatja a térkép megközelítésének módját. Azt akartuk, hogy a játékosok szabadon dönthessenek. Például egy mérgezett fegyver után kell menniük, hogy sikerrel járhassanak,” tette hozzá Ishizaki.
Bár az Elden Ring Nightreignnek nincs még megjelenési dátuma, valószínűleg tavasszal érkezik PlayStation 5-re, Xbox Series-re, PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra, ugyanis néhány nap múlva kezdetét fogja venni a hálózati teszt a Sony és a Microsoft kurrens-gen konzoljain.
Forrás: WCCFTech