Marvel’s Spider-Man 2: az egyik technológia súlyosan visszaveti a PC port teljesítményét!

A Nixxes Software nem tudta tökéletesen PC-re átültetni az Insomniac Games játékát, ugyanis eddig csak azt láthattuk, hogy mennyire problémásan fut Peter Parker és Miles Morales kalandja.

 

A Nixxes Software eddig többnyire remekül át tudta ültetni PlayStationről PC-re a Sony játékait. A „kékekhez” tartozó belsős stúdió a PC portokra szakosodott, és a Marvel’s Spider-Man, a Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, a Horizon Zero Dawn Remastered, a Horizon Forbidden West, és a Ratchet & Clank: Rift Apart esetében láthattuk is, hogy a csapat azért tudja a dolgát (és korábban a Tomb Raider reboot-trilógia portolása mögött is a Nixxes állt).

Mi a baj a Marvel’s Spider-Man 2 PC portjával? A DirectStorage nevű technológia használata. Ez egy olyan Microsoft API, amivel a processzor terhelését próbálják csökkenteni, miközben többszáz tömörített fájl mozog a PC-nkben levő SSD-ről a videókártyánk VRAM-jába. Ám nem egyesével, sorban kezeli ezt a DirectStorage, hanem multitaskingot alkalmaz a CPU, hogy a rendszermemóriát hatékonyabban alkalmazza. A bökkenő csak az, hogy a Nixxes korábban jól használta a technológiát a Sony több portjában is!

Van viszont egy jelentős különbség. Eddig csak egy portban láthattuk a DirectStorage egyik funkcióját, és ott is csak a magasabb grafikus beállításokon (Ratchet & Clank: Rift Apart). A GPU általi kitömörítésről van szó. A legtöbb játékban tömörítve tárolják az asseteket, hogy gyorsan letölthetőek legyenek, és kevesebb helyet foglaljanak az SSD-nken, de hogy a GPU használhassa ezeket, ki kell (általában) a CPU-nak tömöríteni. A DirectStorage viszont a GDeflate rendszeren keresztül a videókártyánkkal is elvégezheti a kitömörítést.

Ha a GPU-nknak van plusz felesleges teljesítménye, akkor ezt elvégezheti, de ha nem elég erős a videókártya, akkor ez még inkább megterheli azt. Ezért nem használta a Nixxes a Ghost of Tsushimában a technológiát, és ezért is furcsa, hogy egy sugárkövetést (ray tracing) használó, nagyobb nyílt világú és gyors tempójú játékban miért használja a Nixxes. A GDeflate kikapcsolása a gyengébb CPU-kon játszóknak okozna hátrányt, mert ahol a processzor már eddig is alaposan megterhelt volt, még inkább küszködne, ami a frame rate-et küldené a padlóra.

Talán túl sok PC-s porton dolgozik egyszerre a Nixxes?

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu