Az EA ismét felbosszantotta a Dragon Age-rajongókat – még az egyik korábbi fejlesztőt is

„Ki lenne olyan ostoba, hogy ilyet követeljen?” – EA nyilatkozata The Veilguard kapcsán még egy korábbi Dragon Age-vezetőt is felháborított. Ha valaki azt javasolta volna neki, hogy egy sikeres egyjátékos RPG-sorozatot multiplayer játékká alakítsanak, Mike Laidlaw otthagyta volna az állását.

 

Az Electronic Arts ismét magára haragította a játékosokat. Miután a vállalat beismerte, hogy a Dragon Age: The Veilguard eladásai 50%-kal elmaradtak a várakozásoktól, a legfrissebb pénzügyi jelentésben a cég vezérigazgatója arról beszélt, hogy az RPG problémája az volt, hogy egyjátékos élményként készült, és nem egy élő szolgáltatásként működő címként. A rajongók nem késlekedtek, és tömegesen bírálták az EA vezetőjének kijelentéseit, amelyek teljesen szembemennek a Dragon Age közösség elvárásaival. A rengeteg kommentár között pedig különösen kiemelkedik Mike Laidlaw reakciója, aki a sorozat korábbi részein dolgozott vezető fejlesztőként.

Laidlaw, aki a Dragon Age: Origins és a Dragon Age 2 vezető dizájnere, valamint a Dragon Age: Inquisition rendezője volt, szintén megszólalt az ügyben. Az EA vezérigazgatójának kijelentéseire reagálva a korábbi BioWare-fejlesztő – aki jelenleg a Yellow Brick Games kreatív igazgatója – a BlueSky-on tett közzé egy bejegyzést, amely gyorsan elterjedt a rajongók körében: „Nézzétek, nem vagyok egy nagyvezérigazgató, de ha valaki azt mondaná nekem: ‘A kulcs egy sikeres egyjátékos IP sikeréhez az, hogy teljesen multiplayerré alakítjuk. Nem, nem egy spin-off – alapjaiban kell megváltoztatni mindazt, amit az emberek szerettek az eredeti játékban’, valószínűleg otthagynám az állásomat vagy valami ilyesmi.”

„Csak hangosan gondolkodom, persze. De ki lenne olyan bolond, hogy ilyesmit követeljen?… Kétszer.” – folytatta Laidlaw a BlueSky-on. Köztudott, hogy az EA minden erejével próbálja az élő szolgáltatásokat előtérbe helyezni – sőt, a Dragon Age: The Veilguard 2018 óta eredetileg game as a service modellként készült. Azonban az Anthem gyenge kereskedelmi teljesítménye miatt az Electronic Arts végül felülvizsgálta ezt a koncepciót. Most úgy tűnik, hogy a cég ismét visszatér egy olyan ötlethez, amelyet sem a rajongók, sem a franchise eredeti fejlesztői nem néznek jó szemmel.

 

A BioWare egykori írója tanácsot ad az EA-nek: „Kövessétek a Larian példáját”

 

Laidlaw nincs egyedül a kritikájával. A Dragon Age első játékainak írója, David Gaider szintén kifejezte nemtetszését az EA vezérigazgatójának elképzeléseivel kapcsolatban. Gaider konkrét javaslattal is előállt az Electronic Arts számára: „kövessék a Baldur’s Gate 3-at fejlesztő Larian Studios példáját”. Végső soron a Baldur’s Gate 3 hű maradt a szerepjátékos gyökereihez, elnyerte a közönség elismerését és hatalmas példányszámban fogyott.

Forrás: 3djuegos


 

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu