A The Elder Scrolls második részének Unity engine-re átültetett változata körül a CD Projekt nem tudott megfelelő megoldást találni a játék kiadására.
Ez volt a franchise második részének GOG-támogatott verziója, telepakolva pár olyan moddal, hogy napjainkban is megfelelő játékélményt tudjon biztosítani a játék. A baj csak az, hogy ez a verzió elavult a Daggerfall Unity alapkiadásához képest. A modok nem a legfrissebb verziók, és néhány együttes alkalmazása finoman szólva sem tökéletes.
A GOG fórumán a site szóvivője, king_kunat azt írta, hogy azért veszik le a kínálatból a Daggerfall GOG Cutot, mert elavult a csomag, és már nem teljesíti a kitűzött célját, azaz nem tud problémamentes moddolt élményt kínálni a játék számára. Ha a játékot a GOG-könyvtárunkhoz adjuk, a határidő után is hozzá tudunk férni, és addig nem tér vissza a CD Projekt felületére, amíg nem dolgoznak ki egy olyan megoldást, amivel jobb állapotban tudják kiadni és fenntartani az ehhez hasonló projekteket. Tehát van remény a visszatérésre…
Ez amúgy tényleg problémás a régebbi játékok számára. Ha valami 10-15 éve még könnyen futtatható volt a Windows XP/Vista/7 hármason, az nem garantálja, hogy ma könnyedén működésre lehet bírni Windows 10-en vagy Windows 11-en. (Rengeteg példát lehetne említeni!) Ezért nem véletlenül indította el a GOG a játékmegőrzésre szánt programját (erről mi is beszámoltunk korábban), hogy a régebbi játékokat sajátkezűleg képes legyen futtatható állapotban a vásárlók számára kínálni. Lehetne egy virtuális PC-t futtatni a PC-nken, de az rendszerigényes és körülményes. Ezt szeretnék a lengyelek nekünk megkönnyíteni.
Úgyhogy érdemes a GOG-on megkaparintani a Daggerfall GOG Cutot, mielőtt elérhetetlenné válik. Legalább megmarad a későbbiekre, amíg vissza nem tér.