Az Xbox-vezér szerint az élő szolgáltatásos (live service) modell nem válasz minden kérdésre, és a kisebb játékoknak továbbra is nagy szerepe van.
Spencer az Xbox Era podcast vendégje volt, és a minap már több témát is összefoglaltunk a beszélgetésből, de maradt azért itt valami. Pontosabban: a live service modell kérdése. Már írtunk arról is, hogy Andrew Wilson, az Electronic Arts vezérigazgatója szerint a Dragon Age: The Veilguard azért nem hozta a kiadó elvárásait, mert a live service komponenset kivették a fejlesztés során, és nemrég a játékfejlesztőket érintő GDC-s felmérés is kimutatta, hogy az AAA fejlesztők harmada ilyen modellű játékot fejleszt. Ám nem mindenki szeretné, hogy ez uralja a játékipar nagyobb költségvetésű címeit…
„Nem akartam, hogy minden játékból valami nagy, szolgáltatásalapú játék legyen, mert úgy érezték, hogy ez az üzleti modell. Ezt nem könnyű megcsinálni. Nem minden történetet lehet így elmesélni. Nem minden játék támogatja ezt, vagy nem minden kreatív ötlet támogatja ezt az üzleti modellt. Szerintem ez fontos része az iparágunknak, mert nem minden történet lesz 100 órás, és nem minden médiumban lesz valamilyen mechanika, amiben van valuta, meg minden más. Csak el akarják mesélni a történetüket és mozogni akarnak. Néhány kedvenc játékom, mint például a Limbo, fantasztikus, és szeretném, ha ez továbbra is folytatódna az iparunkban. Részben azért próbáltunk előfizetéses szolgáltatástt indítani, hogy olyan játékokat is támogathassunk, amelyeknek van eleje, közepe és vége,” mondta Spencer.
Az Xbox ennek ellenére több nagy live service játékkal rendelkezik. Call of Duty: Warzone, Overwatch 2 – ezeket az Activision Blizzard bekebelezésével szerezte meg a Microsoft. Spencer amúgy nincs egyedül azzal, hogy nincs pozitív véleménye a live service modellről. Josef Fares, a Hazelight vezetője korábban kijelentette (és mi megírtuk), hogy ő nincs oda ezért az üzleti modellért.
A játékosoknak véges ideje és pénze van, és ezért nem tudnak egyre több ilyen játékot fenntartani.
Forrás: PCGamer