Nehéz elképzelni, de a Rockstar első 3D-s Grand Theft Auto játékában a forgalmi szabályokat be kellett volna tartanunk, de végül ez mégsem történt meg!
Obbe Vermeij, a Rockstar egyik korábbi fejlesztője a Twitteren elárulta, hogy a Grand Theft Auto III-ban három állapotban vannak a forgalmi lámpák: észak/dél, kelet/nyugat, illetve gyalogos. A jelzőlámpa modelljének orientációja határozza meg a ciklust, és a játék indításakor Vermeij kódjában voltak a szükséges adatok. Ezért volt az, hogy ha a lámpát leromboltuk egy balesettel, a forgalom így is betartotta a lámpákat.
A művészek elhelyezték a lámpákat, elindították a játékot, és minden működött bármilyen extra munka nélkül. Ugyanez volt a helyzet a 2008-ban megjelent Grand Theft Auto IV-ben is. A Grand Theft Auto III fejlesztése során Vermeij szerint eleinte az volt a terv, hogy aki átszáguldott a piroson, egy csillagos körözést tűztek volna ki rá. Ez a Rockstaron belül nem volt egy nagyon népszerű koncepció, úgyhogy Vermeij gyorsan kivette ezt a funkciót, így már szabályosan szabálytalankodhattunk.
A piros lámpák be nem tartása így gyorsított a játékmeneten (hiszen ki tudja, hányszor kellett volna megállni a forgalomban… és üldözőink vajon szintén betartották volna a KRESZ-t?), ami célszerű volt, mert mégis nyílt világú bűnözés történt a történet során. Vermeij korábban azért próbálta finomhangolni a rendszert, így csak akkor kaptunk volna egy csillagot, ha a közelben volt rendőrautó is, de még így is bosszantó volt, mert már ezen a körözési szinten is nagyon agresszívak voltak a rendőrök. A tempó így is lassabb volt, mert ellenőrizni kellett a forgalmat, hogy volt-e köztük zsaru…
Bár Vermeijnek semmi köze nincs a Grand Theft Auto VI fejlesztéséhez (ez ősszel jön PlayStation 5-re és Xbox Series-re, és a Corsair szerint 2026 elején jöhet a PC port…), ő úgy gondolta, hogy ebben sem teszik büntethetővé a piroson való áthajtást.
Forrás: PCGamer
In gta3, traffic lights cycle through 3 states:
North/South
East/West
PedestriansThe traffic light’s model orientation determines its cycle, and at startup, my code stored the cycle in the road nodes.
This is why, even if the light was knocked over, cars still obeyed the light.… pic.twitter.com/RMJMA7spnE— Obbe Vermeij (@ObbeVermeij) February 14, 2025