Yoshida: „A Sony nem erőlteti az élő szolgáltatású játékok fejlesztését!”

A Sony-tól 31 év után távozó veterán szerint a Sony-nak nem áll szándékában erőltetni az élő szolgáltatásos (live service) címek fejlesztését.

 

Emlékszünk még arra, amit pár éve a Sony kijelentett még Jim Ryan vezetése alatt? Tizenkét live service projektet terveztek, és ezek közül volt, amit töröltek (a The Last of Us Online ilyen volt), és olyan is, ami megjelent, majd rövid időn belül elbukott (ez pedig a Concord volt). Ennek ellenére Hermen Hulst, a PlayStation Studios vezérigazgatója nem nagyon erőlteti, hogy a Sony stúdiói ezt a modellt használják.

Yoshida Shuhei, aki Hulst elődje volt, nemrég a Sacred Symbols podcaston beszélt erről a hírhedt live service-tervről, aminek még mindig nincs kézzelfogható eredménye. Yoshida szerint ha a stúdiók látják, hogy a cégnek van egy nagy kezdeményezése, ha erre ráállnak, akkor job esélyük van arra, hogy a projektjeiket elfogadják és támogatást kapjanak rájuk. A The Last of Us Online-ról Yoshida azt mondta, hogy ő játszott ezzel, és neki tetszett. Viszont miután a Bungie-val elbeszélgettek, a Naughty Dog rájött arra, hogy nem tudnák egyszerre ezt a projektet támogatni, miközbne az Intergalactic: The Heretic Propheten, az új IP-n dolgoznak.

Yoshida szerint a Naughty Dog ötlete volt a The Last of Us Online, így ők igazán meg akarták volna csinálni azt, de miután a Bungie elmagyarázta nekik, hogy mi kell a live service játékokhoz, a stúdió rájött, hogy ez nem fenntartható, úgyhogy az egyjátékos sci-fi játékuk érdekében törölték a projektet, mert nem látták ezt előre. Amúgy volt egy másik live service játék, amit elkaszáltak: a God of Warhoz kötődött, és ezen a Bluepoint Games dolgozott.

A Sony eddig egyetlen sikeres live service játékkal állt elő. A Helldivers II-ről van szó, ám ezt sem a Sony készítette házon belül, hanem az Arrowhead Game Studios fejlesztette, és ez nem a PlayStation Studios tagja!

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu