A Sony-tól 31 év után távozó veterán szerint a Sony-nak nem áll szándékában erőltetni az élő szolgáltatásos (live service) címek fejlesztését.
Emlékszünk még arra, amit pár éve a Sony kijelentett még Jim Ryan vezetése alatt? Tizenkét live service projektet terveztek, és ezek közül volt, amit töröltek (a The Last of Us Online ilyen volt), és olyan is, ami megjelent, majd rövid időn belül elbukott (ez pedig a Concord volt). Ennek ellenére Hermen Hulst, a PlayStation Studios vezérigazgatója nem nagyon erőlteti, hogy a Sony stúdiói ezt a modellt használják.
Yoshida Shuhei, aki Hulst elődje volt, nemrég a Sacred Symbols podcaston beszélt erről a hírhedt live service-tervről, aminek még mindig nincs kézzelfogható eredménye. Yoshida szerint ha a stúdiók látják, hogy a cégnek van egy nagy kezdeményezése, ha erre ráállnak, akkor job esélyük van arra, hogy a projektjeiket elfogadják és támogatást kapjanak rájuk. A The Last of Us Online-ról Yoshida azt mondta, hogy ő játszott ezzel, és neki tetszett. Viszont miután a Bungie-val elbeszélgettek, a Naughty Dog rájött arra, hogy nem tudnák egyszerre ezt a projektet támogatni, miközbne az Intergalactic: The Heretic Propheten, az új IP-n dolgoznak.
Yoshida szerint a Naughty Dog ötlete volt a The Last of Us Online, így ők igazán meg akarták volna csinálni azt, de miután a Bungie elmagyarázta nekik, hogy mi kell a live service játékokhoz, a stúdió rájött, hogy ez nem fenntartható, úgyhogy az egyjátékos sci-fi játékuk érdekében törölték a projektet, mert nem látták ezt előre. Amúgy volt egy másik live service játék, amit elkaszáltak: a God of Warhoz kötődött, és ezen a Bluepoint Games dolgozott.
A Sony eddig egyetlen sikeres live service játékkal állt elő. A Helldivers II-ről van szó, ám ezt sem a Sony készítette házon belül, hanem az Arrowhead Game Studios fejlesztette, és ez nem a PlayStation Studios tagja!
Forrás: WCCFTech