A GTA vetélytársa lett volna, de csúfos bukás lett – aztán megszületett az egyik legjobb nyílt világú játék

Az Activision egy saját GTA-t akart létrehozni, de végül hatalmas kudarc lett belőle. Viszont ebből a romhalmazból született meg minden idők egyik legjobb nyílt világú játéka. A Sleeping Dogs eredetileg a True Crime sorozat harmadik része lett volna.

 

Nem titok, hogy a videojáték-fejlesztés rendkívül összetett folyamat. És itt nemcsak a technikai és kreatív kihívásokról beszélünk, hanem az üzleti döntésekről is, amelyek meghatározzák egy IP jövőjét. A Sleeping Dogs az egyik legérdekesebb példa erre, hiszen egy olyan kultikus státuszba került játék, amely majdnem egy haldokló szériával együtt tűnt el.

A True Crime sorozatot az Activision gondozta és a Luxoflux stúdió fejlesztette. A koncepció – egy modern, bűnözéssel és rendőrségi ügyekkel teli nyílt világú játék – rengeteg játékos figyelmét felkeltette, és az első rész, a True Crime: Streets of LA nagy sikert aratott. Azonban a második rész, a True Crime: New York City már nem tudta megugrani ezt a lécet, sem kritikailag, sem eladásilag. Az Activision eredetileg a harmadik epizóddal akarta újraéleszteni a szériát, de a projekt végül egy teljesen más utat járt be, miután egy másik nagy kiadó átvette.

A True Crime bukása

A True Crime koncepciója közel állt a Grand Theft Auto játékokhoz, de egy fontos különbséggel: itt nem egy bűnözőt, hanem egy rendőrt alakítottunk, aki veszélyes ügyekbe keveredik. Az első rész, a Streets of LA, 2004-ben jelent meg, és hatalmas siker lett: „Az első héten több mint 300 000 példányt adtak el belőle, az első hónapban pedig ez a szám elérte a 600 000-et.” Összességében a játék világszerte 3 millió példányban kelt el.

A folytatás viszont nem tudta megismételni ezt a diadalt. A True Crime: New York City kritikailag vegyes fogadtatásban részesült, és eladási szempontból is csődöt mondott. „A folytatás első hetében mindössze 72 000 példányt sikerült értékesíteni” – egy hatalmas visszaesés az első rész eredményeihez képest. Az Activision végül jegelte a sorozatot, és egy másik stúdióra, az United Front Games-re bízta egy új, hasonló játék fejlesztését.

A kudarc, ami megmentette a Sleeping Dogs-t

Az Activision eredetileg egy teljesen új projektet akart finanszírozni, amely nem kapcsolódott volna a True Crime franchise-hoz. A terv szerint a Black Lotus néven futó játék Hongkongban játszódott volna, és a nyílt világú akciójátékok új generációját képviselte volna. Azonban az Activision felismerte a hasonlóságokat a True Crime világával, és meggyőzte az United Front Games-et, hogy a projektet inkább a True Crime: Hong Kong név alatt folytassák.

Csakhogy a játék fejlesztése nem haladt problémamentesen. A folyamatos csúszások után 2010 végén az Activision bejelentette, hogy elkaszálja a projektet, mondván, hogy „a játék nem üti meg a Grand Theft Auto vagy a Red Dead Redemption szintjét.” A döntés hatalmas érvágás volt a fejlesztőcsapat számára, hiszen „a True Crime: Hong Kong már végigjátszható állapotban volt, és tartalmilag szinte teljesen elkészült” – nyilatkozta Stephen Van Der Mescht, a játék producere.

A törlés után az United Front Games a csőd szélére került, és 120 dolgozót elbocsátott. Ekkor lépett színre a Square Enix, amely felvásárolta a projekt kiadási jogait, viszont a True Crime IP-t nem vette meg. Ezért kapta végül az új nevet: Sleeping Dogs. Innentől kezdve egy teljesen új fejezet kezdődött a játék történetében, amely végül az egyik legelismertebb nyílt világú játékká vált. Az Activision pedig végleg eltemette a True Crime franchise-t.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
This user hasn not filled out his biographical info.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu