Viszont hozzátette, hogy nem nagyon érdekli őt, ha a játék túl nehéz, ugyanis ha reakciót vált ki a közönségből, az csak neki kedvez.
Brendan Greene most már nem egy battle royale játékon dolgozik (PlayerUnknown’s Battlegrounds, vagy röviden PUBG), hanem valami teljesen máson. Túlélésre törekszik a Prologue, amiben mindenhol veszélyben leszünk. De itt a rossz döntések miatt lehetünk bajban. Itt egy megcsúszás és leesés, ott egy hideg folyón való átkelés, amott pedig egy hóvihar. Nagyon könnyen meg lehet halni a játékban, és Greene erről többet is elmondott a PCGamernek. Például azt is, hogy miképp született ez az ötlet:
„Szeretem a brutális játékokat. A DOOM-on nőttem fel, és heteket töltöttem azzal, hogy megpróbáltam a pályáit befejezni. Olyan teret akarok csinálni, ami kemény és nehéz, mert szerintem tényleg sok játékos szereti ezt. Mintha túl sokan fognák a játékosok kezét, ami rendben van. De csak az én játékomban nem lesz ilyen lehetőség. Néhányan akartak egy nagy rosszfiút vagy egy olyan ellenséget, aki kiszámíthatatlan. Olyan mint a Battle Royale-ban, amikor egy másik játékossal találkozol, akit nem igazán tudsz irányítani, és nem tudod előre megjósolni. Ugyanez a helyzet az időjárással. Rajtad múlik, hogy túléled-e. Ez inkább egy állandó fenyegetés, mint valami, amit könnyen megjósolhatsz. Egyszerűen igazságosabbnak érzem,” mondta Greene.
Nagyon tervezni kell, hogy miképp jutunk el A pontból B-be, mert ez nem egy Minecraft vagy Sons of the Forest (itt csak éjjel válik minden veszélyessé). Az éhség és a szomj bármikor lecsaphat. A fejlesztőknek sem volt könnyű dolga! Gyorsan éhen és/vagy szomjan halhatunk, ha nem vagyunk felkészültek. Ez egy túlélő roguelike lesz, és Greene is beismerte: nincs azzal baj, ha meghalunk!
„A (stúdión belül) győzteseknek pólókat adtunk, amelyeken az állt, hogy „Eljutottam az időjárás-állomáshoz, és csak ezt a vacak pólót kaptam”. Azt hiszem, öt ember kapott ilyet. Volt egy hangmérnök is, aki nem tudott odaérni – olyan közel jutott hozzá számtalanszor, hogy belső mém lett belőle. De aztán végül odaért. Ekkor nagy ünneplés volt. Nem baj, ha meghalsz és újrakezded. Arra számítok, hogy sokan utálni fogják, de nem baj, ha kiváltja a reakciót – én csak ezt akarom. Az emberek először nem értették a Battle Royale-t, de aztán mégis. És szerintem ezzel is így van, a cél itt is az, hogy mindenki számára hatalmas, hatalmas világokat hozzunk létre. Már van egy demónk a Steamen, és az emberek értik, hogy mi ez. Szóval, ha ez reakciót vált ki, fantasztikus. Boldogan beszélek velük. A Prologue nem a következő nagy játék számomra. Olyan mint a Muse második albuma, valami kicsit furcsa, valami, ami egy kicsit más, de a kísérletezés és a nagyobb helyekre való eljutás célját szolgálja,” tette hozzá Greene.
Optimista, és talán nem véletlenül.
Forrás: PCGamer