A Valve eredményei kimutatják, hogy a PC mint platform továbbra is növekvő tendenciát mutat, ugyanis a Steam újabb kiváló eredménynek örvendhet.
Tegnap délután új rekordot állított fel a Steam, ugyanis egyszerre több mint 40,2 millió egyidejű felhasználóval rendelkezett a felület, és közülük 12,7 millióan játszottak éppen valamivel. Az utóbbi év során hatalmas növekedést könyvelhetett el a Steam, ugyanis napra pontosan vissza lehet emlékezni, hogy milyen adatokkal rendelkezett a digitális felület (és erre biztosan nem gondolt a Valve két évtizede, amikor már a boltokban volt a Half-Life 2).
Tavaly január 7-én 33,6 millió felhasználót könyvelt el a Steam. Ez tavaly március 2-ára 34,2 millióra ugrott. Március 15-én már 36,3 milliós eredményt ért el a platform, amit felül tudott múlni augusztus 26-án a 37,2 milliós adat. Szeptember 23-án 38,3 milliónál tartott a Steam, majd december 8-án 39,2 millió egyidejű online felhasználója volt a platformnak. Kb. 20%-os növekedés egy év alatt? Azért az nem semmi!
Nemrég az Epic Games is közölte adatait: Tim Sweeney-ék azt közölték, hogy t9bb mint 295 millió fiókja volt a platformnak (egy év alatt 25 millióval nőtt ez a szám), és a havi felhasználói szám 67 millió volt, akik összesen 7,72 milliárd órányit játszottak az Epic Games Launcheren keresztül.
Ez is bizonyítja, hogy a PC köszöni szépen, de jól van, és emiatt nem véletlenül láthatunk több cégtől is multiplatform stratégiát (a Sony és a Square Enix is erre törekszik). Hiába: ha egy játék megjelenik PC-re, akkor ezt a nagy(obb) közönséget is meg tudja szólítani, és ebből több profitot hajthat a cég/kiadó. A Microsoft erre már több éve rájött, amikor elhagyták az Xbox One-exkluzivitást (bár azért a mai napig vannak olyan játékok, amik csak konzolra érhetőek el – ilyen a Halo 5: Guardians is, de erről írtuk, hogy miért nem kapott PC konverziót).
Csak így tovább, Gaben…
Forrás: WCCFTech