Bezárták az Until Dawn Remake stúdióját? Újabb leépítések a Sony-nál!

Egy stúdió esetében pletykát, két másik csapat kapcsán pedig hivatalos információkat hallani a Sony környékéről.

 

Az Insider Gaming számolt be névtelen forrásai alapján arról, hogy a Ballistic Moont, az Until Dawn Remake csapatát lényegében bezárták. Szeptemberben már közel negyven főt elküldtek a játék megjelenéséhez egészen közel, és aki ott maradt, az októberi megjelenés utáni támogatásra koncentrált. Csakhogy decemberben még több embert küldtek el (kb. 20 főt), és állítólag már csak az alapítók maradtak ott eléggé kevés alkalmazottal. A PR, a fejlesztési és a marketinges részleg is már megszűnt.

Az eredetihez képest a remake nem volt kimagaslóan jó. Sokan a karaktereken megejtett változtatásokat, a szűrőket és a színeket kritizálták (utóbbiakat is módosították), de a soundtrack jobb volt, a félelem érzete erősödött, új befejezések lettek, és a narratívát is kibővítették, de ennek ellenére a Metacriticen 70/100 a sajtó átlagértékelése, a felhasználói átlag pedig 6,5/10. Most már hiába említenénk nekik kijavítandó hibákat, állítólag már be is zárt a stúdió, csak még formálisan nem.

Senki sem tudja, hogy valójában mi történik a Ballistic Moonnal, ahol új projektek finanszírozását keresték, de még egy új kiadót sem találtak az új IP-hez. Az Insider Gaming egyik forrása szerint a Sony azt mondta, hogy az Until Dawn Remake frissítéseire adna finanszírozást, de valószínűleg ez sem történt meg. A munkakörülmények állítólag jók voltak, mert pozitívan vélekedtek a stúdió csapatairól, de a ki nem fizetett túlóra (ami egy ex-alkalmazott szerint több héti apanázs) helyett csak kirúgásokat kaptak a nyakukba.

A Kotaku arról számolt be, hogy holnap, március 7-e lesz az utolsó munkanap a Visual Arts belsős, first-party kisegítő stúdió több alkamazottjának. Széleskörű leépítésekről halani, és olyanok is vannak köztük, akik korábban a Bend Studios törölt élő szolgáltatású (live service) játékán dolgoztak. A PlayStation Studios Malaysia kapcsán is leépítésekről hallani, és erről Johan Affendy, a korábbi senior projektmenedzser írt a LinkedInen. Számára a legszomorúbb része az volt, hogy a jól teljesítő, fontos személyek, akik aktívan dolgoztak a projekteken, elveszítették munkájukat.

A PlayStation Studios Malaysia 2020-ban jött létre, hogy a Visual Arts mellett segítsen. Utóbbi művészeti és technikai elemekben segíthet a többi belsős stúdiónak, és legutóbb a The Last of Us Part 1 és Part 2 remasterein dolgoztak. Chris Clyde és Lewis Labram, két érintett alkalmazott a LinkedInen erősítette meg leépítésüket. Abby MeLMaster, aki korábban a Visual Arts projektmenedzsere volt, hétfőn osztotta meg, hogy mit érez erről (ő most a Riot Games kutatási, fejlesztési senior vezető producere):

„Nehéz volt arra az üzenetre ébredni, hogy a PlayStation Visual Arts-nál (PSVA) dolgozó számos barátomat és korábbi munkatársamat elbocsátották ma reggel. A mai elbocsátások keményen érintettek. A PSVA több évtizedes szakmai tapasztalattal rendelkező fejlesztőket küldött el; olyan tehetségeket, amelyeket rendkívül nehéz lesz visszaszerezni. Ez az iparág kiszámíthatatlan tud lenni, de a PSVA-nál dolgozó emberek képessége, tapasztalata és szenvedélye, akikkel együtt dolgoztam, tagadhatatlan,” írta LeMaster.

A Sony helyzete sem fényes…

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu