Final Fantasy x Monster Hunter: A tökéletes crossover, egy bosszantó hiányossággal – Évekkel később kellett kijavítani

A japán játékosok imádták a Final Fantasy x Monster Hunter együttműködést, egyetlen apróságot kivéve. És végül az egész játékot újra kellett kiadni, hogy ezt helyrehozzák. A Capcom ikonikus repülő wyvernje 2018-ban érkezett meg Eorzeába, de egészen 2021-ig kellett várni, hogy az MMORPG játékosai levághassák a farkát – ahogy az eredeti játékokban.

 

A japán játékpiacon a különböző franchise-ok együttműködése egyáltalán nem szokatlan, sőt, gyakran előfordul, hogy egy népszerű játékban feltűnik egy másik IP karaktere vagy tartalma. Ennek fényében nem is meglepő, hogy 2018-ban egy minden eddiginél nagyobb és izgalmasabb crossover jött létre: Final Fantasy XIV x Monster Hunter World. Utóbbi ekkor még újdonságnak számított, és a Capcom történetének legnagyobb sikerévé vált, így tökéletes alkalmat biztosított egy nagyszabású közös eseményre.

 

Az ikonikus crossover tartalmai

 

A két játék saját tematikus tartalommal gazdagodott: a Monster Hunter World játékosai a legendás Behemothot vadászhatták le, sőt, még egy Dragoon osztályhoz kapcsolódó emote-ot is szerezhettek. Eközben az Final Fantasy XIV világába számos új minion érkezett – például egy Felyne társ vagy a falusi Poogie –, valamint a játékosok egy exkluzív küldetés során megküzdhettek Rathalosszal, a Monster Hunter ikonikus szörnyével. Ez a különleges kihívás a 4.36-os frissítésben, a Stormblood korszakban vált elérhetővé.

A két franchise közötti tematikus átfedések miatt az együttműködés teljesen logikus volt, és sok játékos mindkét szériát jól ismerte. Mégis, az Final Fantasy XIV rajongói egy apróságot kifogásoltak: a Rathalos elleni harcból hiányzott egy ikonikus elem – a lehetőség, hogy levágják a repülő wyvern farkát. Enélkül a küzdelem egyszerűen nem volt teljes.

 

Miért nem lehetett levágni Rathalos farkát?

 

Ha valaki nem lenne tisztában a koncepcióval: a Monster Hunter-sorozatban a vadászatok során a játékosok gyakran levághatják a szörnyek egyes testrészeit, hogy ritka alapanyagokat szerezzenek. Bizonyos esetekben ez még a szörnyek viselkedését is befolyásolja – amilyen morbidul is hangzik, ez a játék egyik legmeghatározóbb mechanikája.

Az Final Fantasy XIV fejlesztői ezt figyelembe is vették: Rathalos farkát lehetett sebezni a harc során, de teljesen levágni már nem. Naoki Yoshida, a játék rendezője – aki nemrég a Final Fantasy XVI-ot is jegyezte –, akkoriban egy élő adásban magyarázta el, hogy ennek jogi okai voltak.

A japán besorolási bizottság, a CERO ugyanis megtiltotta, hogy az Final Fantasy XIV-ben megjelenjenek csonkítások, mert ezzel kockáztatták volna a játék korhatár-besorolását. Az egyetlen megoldás az lett volna, ha a játékot új címkével, új besorolással újra kiadják. Bár sokan úgy gondolták, ezzel lezárult az ügy, Yoshida és csapata nem feledkezett meg erről az elmaradt részletről.

 

A megoldás: újrakiadás egy kis csavarral

 

Végül 2021-ben, az epikus Endwalker kiegészítővel együtt megérkezett a 6.0-s frissítés, amelyben egy érdekes változás szerepelt a Rathalos-vadászat leírásában: „új vizuális effekt” jelent meg a szörny farkánál. Ez azt jelentette, hogy – végre – valóban levághatóvá vált a testrésze.

Hogyan volt ez lehetséges? Nos, az új tartalom egy fizikai gyűjtői kiadással együtt jelent meg a boltokban, ami remek lehetőséget adott a fejlesztőknek arra, hogy végre orvosolják ezt a három éve fennálló hiányosságot – és a rajongók legnagyobb örömére megtették.

Forrás: 3djuegos

Spread the love
Avatar photo
theGeek is here since 2019.